آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

نبود امنیت؛ یگانه مانع تطبیق پروژه‌ها در ولسوالی‌های هرات!


مسئولان اداره احیا و انکشاف دهات ولایت هرات می‌گویند که نبود امنیت باعث شده تا اجرای پروژه‌ها در ولسوالی‌های این ولایت به کندی مواجه شود و حتی در بعضی حالات متوقف شود.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد صدیقی، رییس احیا و انکشاف دهات هرات امروز در یک نشست خبری گفت: کار جغل‌اندازی سرک‌های در بیشتر روستاهای ولسوالی‌های شیندند، گلران، غوریان، پشتون زرغون و اوبه به دلیل عدم تامین امنیت متوقف شده است.
در همین حال، گزارش‌ها می‌رساند که طالبان شورشی از شوراهای ولسوالی‌ها به خاطر عملی شدن پروژه‌ها پول می‌خواهند.
آقای صدیقی تاکید کرد: در ولسوالی‌های که طالبان از شوراها باج می‌گیرند و مردم با طالبان همکار است، پروژه داده نمی‌شود، چون پول پروژه از سوی افراد زومند حیف میل می‌‌شود.
او در ادامه افزود، تا وقتی امنیت پروژه‌ها تامین نشود و طالبان را از ساحه‌های تطبیق پروژه‌ها بیرون نکنند، امکان عملی شدن پروژه در آن مناطق وجود ندارد.
در همین حال، اهالی ولسوالی‌های هرات، همه‌ساله از عملی نشدن و یا به تعویق افتادن پروژه‌ها در مناطق شان شکایت دارند و می‌گویند که در مناطق ما پروژه انکشافی و عام المنفعه وجود ندارد.
از سوی هم آقای صدیقی دلیل به تعویق افتادن پروژه‌ها را کندی در کار تدارکات ملی این پروژه‌ها ‌می‌داند که چند ماه اول را در طرح‌ریزی وقت گرفته است.
رییس احیا و انکشاف دهات گفت که بیشتر وقت‌ها پروژه‌ها در تدارکات ملی از یک سال به سال دیگر و یا چهار و پنج ماه و زمانی‌که تاریخ‌‌اش می‌گذرد به این ریاست ارسال می‌شود که موضوع باعث شده کار این پروژه‌ها به کندی مواجه شود.
از سوی هم اداره محلی هرات بر عملی شدن پروژه‌ها در روستاهای این ولایت تاکید می‌کند.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که در راستای عملی شدن پروژه‌ها هرگونه مانعی را که وجود داشته باشد از طریق ارگان‌های عدلی قضایی و یا نیروهای امنیتی رفع می‌کنیم.
این در حالی است که مسئولان اداره احیا و انکشاف دهات هرات می‌گویند که در سال جاری نزدیک به ۳۰ پروژه در ولسوالی‌های هرات زیر کار قرار دارد که بعضی ازین پروژه‌ها کارش تقریبا تمام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا