آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهزنانگزارش

نبود بازار، مشکلات در تهیه مواد خام و جرایم مالیاتی، زنان سرمایه گذار را تهدید می‌کند

خبرگزاری دید: شماری از زنان سرمایه گذار کشور از نبود بازار برای فرآورده‌‎های دستی‌شان شکایت کرده، از حکومت سرپرست طا-لبان می‌خواهند که در جهت بازاریابی محصولات شان تلاش کند.

نبود بازار، مشکلات در تهیه مواد خام و جرایم مالیاتی، زنان سرمایه گذار را تهدید می‌کند

مسئولان ریاست گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان امروز یکشنبه (۲۲ جوزا) به مناسبت روز جهانی مادر، نشستی را زیر عنوان «نشست هماهنگی ریاست گردشگری و زنان متشبث جهت برگزاری نمایشگاه نقش فرهنگ در رشد اقتصاد» در کابل برگزار کرد.
شماری از زنان سرمایه گذار که در این نشست شرکت کردند از نبود بازار برای محصولات تولیدی شان و همچنان جرایم مالیاتی شکایت کرده از حکومت سرپرست طا-لبان می‌خواهند در قسمت معافیت جرایم مالیاتی و بازاریابی محصولات شان گام‌های عملی بردارد.


وسیمه کوهستانی رییس شرکت صنایع دستی کوهستانی گفت: با تحولات اخیر بازار اجناس تولیدی ما کم رنگ شده و همچنان در قسمت تهیه مواد خام به دلیل بسته بودن راه‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم.
کوهستانی از حکومت می‎خواهد که در قسمت بازاریابی اجناس تولیدی زنان سرمایه‌گذار با برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی همکاری کند.
از سویی هم، آمنه میرزایی رییس شرکت زنان پیشگام در این گردهمایی گفت: درحال حاضر مشکلات اصلی ما نبود بازار، بلند بودن کرایه مارکیت‌های تجارتی و عدم مواد خام است که از دولت می‌خواهیم در این قسمت با ما همکاری کند.
همچنان مسئولان‌ ریاست گردشگری وزارت اطلاعات و فراهنگ طا-لبان برحل چالش‌های زنان سرمایه گذار تاکید کرده می‌گویند که در آینده نزدیک یک نمایشگاه بزرگ صنایع دستی زنان را در کابل برگزار می‌کنند.
مرتضی عزیزی رییس تحقیق و انکشاف ریاست گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: ما تلاش داریم که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای زنان مساعد کرده و فرآورده‌های دستی آنها را در داخل و خارج از کشور به فروش برسانیم.


وی با بیان اینکه صنایع دستی، پوستی و فلزی افغانستان در بازار جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: تولیدات داخلی افغانستان علاقمندان زیادی در بازار جهانی دارد و ما تلاش داریم که با ایجاد هماهنگی میان زنان سرمایه‌گذار و نهاد‌های مربوطه زمینه رشد و حمایت از تولیدات داخلی را فراهم سازیم.
از سوی دیگر، آرزو رامین کارشناس صنایع دستی در ریاست گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که ما زمینه‌های برگزاری نمایشگاه‌ها و دیدار‌های زنان سرمایه گذار را با مقامات حکومتی فراهم کردیم و در جهت حل مشکلات آنها نیز گام‌های عملی برداشته شده است.
رامین مشکلات عمده زنان سرمایه‌گذار را عدم بازار دایمی و مکان برای تولیدات آنها عنوان کرده افزود: ما با در نظر گرفتن مشکلات زنان متشبث در آینده نزدیک به مناسبت تجلیل از روز جهانی مادر یک نمایشگاه بزرگ محصولات زنان متشبث را در کابل برگزار می‌کنیم تا زمینه برای فروش صنایع دستی زنان فراهم شود.

نویسنده

رسول شهزاد- کابل

رسول شهزاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا