آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

نبیل به صالح: اگر هشدار پاکستان واقعی است، اعلامیه رسمی صادر کنید!

خبرگزاری دید: به دنبال این که امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری پستی مبنی بر هشدار پاکستان به افغانستان در باره تصرف مجدد بندر اسپین بولدک نشر کرد، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی از آقای صالح خواست که اگر این هشدار واقعی است، باید از سوی دولت اعلامیه رسمی صادر شود.


آقای نبیل در حساب رسمی‌اش در فیسبوک نوشته است که هرچه زودتر لویه‌جرگه واقعی مردم خواسته شود و در روشنی مشورت‌های مردم، تصمیم ملی گرفته شود.
رییس پیشین امنیت ملی همچنین نوشته است که بسیج عمومی در برابر پاکستان باید از طریق لویه‌جرگه اعلام شود.
نبیل تاکید کرده است: «براساس تفاهم‌نامه امنيتى امضاشده با ايالات متحده امريكا، موقف آن كشور در قبال يكى از بندهاى مهم آن توافق‌نامه روشن گردد».
او در ادامه نوشته است در صورتی که چنین نشود، یک حرف، شعار و کمپین فیسبوکی بیش نیست.
به باور رحمت‌الله نبیل، پاکستان بيست سال به تروريستان پناه‌گاه امن داد و حمايت كرد، اما هميشه انكار کرد. پاكستان ابداً چنين جرئتى را در اين مقطع زمانى كرده نمي‌تواند.
این درحالی است که امرالله صالح در یک یادداشت فیسبوکی گفته است که ارتش پاکستان رسماً به افغانستان هشداد داده است که هرگونه تلاش نظامی برای تصرف مجدد بندر اسپین‌بولدک در قندهار با واکنش قوای هوایی آن کشور مواجه خواهد شد.


به‌ گفته‌ صالح، معنای این هشدار این است که اکنون نیروهای هوایی پاکستان برای حمایت از طالبان دست به کار شده‌اند.
او نوشته است: آیا کدام ثبوت دیگر که این جنگ نه از طرف طالب، بلکه توسط طالب است نیاز دارید؟ برای حراست از عزت افغانستان بسیج شوید. بسیج شویم. ملت‌ها برنده‌اند. مطمین باشید.
پاکستان تا کنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا