آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

نبیل: غنی از مالیه کریدت کارت‌ها و قرار داد‏ها کمپاین می‏کند

رحمت‌الله نبیل از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که انتخابات پیش رو یک فرصت است اما تیم حاکم کوشش می‌کند تا این فرصت را به چالش بدل کند. آقای نبیل هم‌چنان تاکید کرد که تیم حاکم با تمام توان از امکانات دولتی استفاده می‌کند تا برای تقلب در انتخابات آمادگی بگیرد.

رحمت‌الله نبیل از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که انتخابات پیش رو یک فرصت است اما تیم حاکم کوشش می‌کند تا این فرصت را به چالش بدل کند. آقای نبیل هم‌چنان تاکید کرد که تیم حاکم با تمام توان از امکانات دولتی استفاده می‌کند تا برای تقلب در انتخابات آمادگی بگیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل روز سه‌شنبه یازدهم سرطان در مزارشریف، مرکز ولایت بلخ در سخنانی محمداشرف غنی را متهم کرد که در تلاش مهندسی انتخابات است.
او در مورد مصادیق این تلاش‌ها گفت که ماموران و والیان را در بدل «رای» انتخاب می‌کند و هم‌چنان قراردادها را در بدل رشوت و پول می‌دهد تا در کمپاین‌های انتخاباتی از آن استفاده کند. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، تیم حاکم را متهم کرد که «جنایت‌کاران» را در بدل اخذ رشوت آزاد می‌کند و سرگرم زدوبندهای انتخاباتی است.
نبیل تصریح کرد که مردم افغانستان می‌دانند پول‌هایی که از سوی تیم حاکم برای کمپاین به مصرف می‌رسد، از کجا آمده است. او افزود که آقای غنی و رولا غنی این پول‌ها را از بیرون کشور نیاورده‌اند بلکه پول کریدت کارت و قراردادهای مردم است و این پول‌ها، برای رسیدن دوباره به قدرت از سوی رییس جمهور غنی به مصرف می‌رسد.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان برگزار شود. در این انتخابات ۱۸ نفر به شمول رهبران حکومت وحدت ملی نام‌نویسی کرده‌اند. از همین اکنون که نزدیک به سه ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، نامزدان ریاست جمهوری تیم حاکم را به سازمان‌دهی تقلب متهم می‌کنند. ارگ بارها این اتهام‌ها را رد کرده است.
از جانب دیگر، رحمت‌الله نبیل به روند صلح نیز اشاره کرد و گفت که برقراری صلح در کشور خواست همه مردم افغانستان است و باید در جریان گفت‌وگوهای صلح قرار بگیرند. او با اشاره به مذاکرات جاری میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان، گفت که جزئیات این گفت‌وگوها باید با مردم در میان گذاشته شود.
به گفته او، مردم افغانستان صلح می‌خواهند اما هرگز معامله با سرنوشت‌شان را تحت نام صلح نمی‌توانند قبول کنند.
این سخنان در حالی گفته می‌شود که بر اساس گزارش‌ها نمایند‌گان امریکا و گروه طالبان تاکنون در پیوند به روند صلح افغانستان به پیش‌رفت‌هایی دست یافته است. هم‌چنان به تاز‌گی زمان دقیق برگزاری نشست بین‌الافغانی صلح نیز اعلام شده است. این نشست قرار است که به تاریخ ۷- ۸ جولای در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود.
از سویی دیگر، رحمت‌الله نبیل در مزارشریف از توطئه‌ها و تهدیدهای جدی که کشور با آن روبه‌رو خواهد شد، هشدار داد. او از موجودیت «همسایه‌های آزمند»، طالبان، گروه داعش، فقر، اعتیاد و بی‌اتفاقی در کشور به عنوان پدیده‌هایی نام برد که افغانستان را تهدید می‌کند و برای مقابله با آن نیاز است تا همه با هم در این مورد متعهدانه گام بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا