آخرین اخبارجهان

نتانیاهو: ایران در پی حمله به امریکا است

نتانیاهو گفت که توافق اتمی ایران راهی است به سمت ساخت بمب اتم و این امر باعث شده که ایرانیان برای ساخت موشک‌های بالستیک و هدف قراردادن امریکا، توانمندتر شوند.
به نقل از فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت: تل‌آویو متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی است.
وی که از طریق تماس تصویری در نشست مجمع«سابان» صحبت می‌کرد، در باره ایران گفت: اسرائیل متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است. این مسئله تغییری نکرده و نخواهد کرد.
نتانیاهو افزود که با دونالد ترامپ در باره این توافق صحبت خواهم کرد. من مخالف این توافق هستم، چون راه این کشور را به سمت بمب اتم باز می‌کند. ایران به این توافق پایبند می‌ماند، چرا که راهش را به برنامه اتمی صنعتی باز می‌کند.
وی ادامه داد: من می‌گویم بعد از امضای توافق، ایران به قدرتی تهاجمی‌تر بدل شده است. در حال ساخت موشک‌های بالستیک است که بالاخره به ایالات متحده خواهد رسید. ایران در حال ساخت موشک‌های قاره‌پیما است. به یاد داشته باشید که ما و ایران در یک قاره هستیم و ایران دارد موشک‌های قاره‌پیما را برای شما می‌سازد و می‌گوید، مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل.
نتانیاهو چند روز پیش برای ایجاد جبهه متحد علیه ایران به لندن سفر کرد. او به این امید به دیدار ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا رفت که شاید لندن با مواضع دولت اسرائیل در ضدیت با ایران، هم‌سو شود و با هماهنگی دولت جدید امریکا به رهبری دونالد ترامپ، جبهه متحد و قویی را علیه تهران ایجاد کنند؛ اما دولت انگلیس از توافق اتمی ایران موسوم به«برجام» اعلام حمایت کرد و به این ترتیب نتانیاهو از همراهی اروپا، به ویژه انگلیس مایوس شد. حالا تمام امید نتانیاهو به دونالد ترامپ، رییس‌جمهور جدید امریکا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا