آخرین اخباراسلایدشوجهان

نتایج ابتدایی انتخابات آلمان؛ حزب انگلا مرکل پیشتاز است


نتایج ابتدایی رای بیش از ۶۰ میلیون آلمانی نشان می‎دهد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری انگلا مرکل پیشتاز است و توانسته تاکنون ۳۳ درصد کل آرا را به دست بیاورد.
به نقل از یورونیوز، روز گذشته بیش از ۶۱ میلیون آلمانی به پای صندوق‎های رای رفتند تا نمایندگان خود را در بوندس‎تاگ «پارلمان آلمان» انتخاب کنند.
نتایج ابتدایی شمارش آرا نشان می‎دهد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری خانم مرکل ۳۳ درصد آرا و حزب سوسیال دموکرات (SPD) که در ائتلاف با حزب مرکل قرار دارد توانسته ۲۰ درصد آرا را از از خود کند.
با این نتیجه، خانم مرکل برای چهارمین بار نخست‎وزیر آلمان خواهد شد و احتمال ائتلافی شدن دولت تازه بیشتر از پیش به نظر می‎رسد.
اما آنچه در این دور انتخابات آلمان شگفتی‌ساز خوانده شده، راه‌یافتن حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AFD) است که توانسته با کسب نزدیک به ۱۳ درصد کل آرا به پارلمان راه یابد.
این حزب تمایلات راست‌گرایانه افراطی دارد و مخالف سرسخت مهاجرت مسلمانان به آن کشور است.
شماری از فعالان ضد افراطیت راست و ملی‌گرایی در مخالفت با راه‌یافتن این حزب به پارلمان در برابر مقر آن در برلین و شماری از شهرهای آلمان گردهمایی‎های اعتراضی برپا کردند.
گفته می‎شود که باز شدن مرزهای آلمان به روی پناهجویان مسلمان از دلایل محبوبیت این حزب در میان آلمانی‎ها بوده است.
اکنون که هیچ حزب در انتخابات اکثریت قطعی را به دست نیاورده است، با مشخص‌شدن سهم هر حزب از ۶۳۱ کرسی پارلمان، گفت‏وگوها برای تشکیل دولت ائتلافی جدید آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا