آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

حزب اقتدار ملی:

نتیجه انتخابات کابل نمایش‌ سناریوی مضحک تقلب بود

حزب اقتدار ملی با نشر اعلامیه‌ای در برابر اعلان نتیجه انتخابات پارلمانی حوزه کابل از سوی کمیسیون انتخابات، واکنش نشان داده و آن را « نمایش مضحک سناریوی از پیش تعیین شده» خوانده است.

حزب اقتدار ملی با نشر اعلامیه‌ای در برابر اعلان نتیجه انتخابات پارلمانی حوزه کابل از سوی کمیسیون انتخابات، واکنش نشان داده و آن را « نمایش مضحک سناریوی از پیش تعیین شده» خوانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه حزب اقتدار ملی گفته شد که آنچه از سوی کمیسیون به عنوان نتیجه ابتدایی حوزه کابل اعلان شد، نتیجه رای مردم کابل نیست.
ای حزب همچنان مسئول تمام تقلبات و تخطی‌های انتخاباتی کمیسیون انتخابات را دانسته و تاخیر در شمارش آرا و اعلام نتایج را برنامه‌ای برای « مهندسی» انتخابات خوانده است.
متن کامل اعلامیه:
«آنچه امروز از سوی کمیسیون مستقل انتخاب اعلام شده‌ است، نتیجه انتخابات ولایت کابل نیست، بلکه نمایش مضحک سناریوی از پیش تعیین شده‌ است که ربطی به‌ اراده مردم کابل ندارد. مردم افغانستان باعزم راسخ و اراده پولادین، برای تعیین سرنوشت خود، باشکوه تمام همواره به‌ پای صندوق‌های رای رفته‌اند و امسال نیز باردیگر حماسه جاویدان مردم‌سالاری را در انظار جهانیان به‌ نمایش گذاشتند؛ اما با کمال تاسف از همان اوایل ساعت رأی‌گیری، به دلیل بی‌کفایتی و بی‌تدبیری کمیسیون مستقل انتخابات و زمینه‌سازی برای تقلب گسترده و سازمان‌یافته، مانع بزرگ بر سر راه مردم گذاشته شد. با این وجود، مردم از پا ننشسته و دو روز تمام در برخی مراکز رای‌دهی در کابل حاضر شدند تا رای خود را به‌صندوق اندازند و دمکراسی نوپای افغانستان را نهادینه کنند؛ ولی با این هم، روند اخذ رای، در تضاد کامل با قانون انتخابات قرارداشت و عادلانه بودن، سری بودن و شفافیت آن مخدوش گردید. بدون تردید، مسئولیت تمام این نابسامانی‌ها به ‌دوش کمیسیون مستقل انتخابات بوده‌ است. پس از پایان افتضاح‌آمیز روند انتخابات، شمارش آرا نیز سه‌ماه طول کشید و سرانجام امروز، نتیجه به‌ اصطلاح انتخابات ولایت کابل اعلام شد و معلوم گردید که طی این مدت، کمیسیون مستقل انتخابات مشغول مهندسی نتیجه انتخابات و نمایشنامه‌نویسی اعلام نتیجه آن بوده ‌است. بنابراین آنچه به‌عنوان نتیجه انتخابات اعلام شده‌است، به‌هیچ عنوان ریشه در حقیقت ندارد و اراده و انتخاب مردم کابل در آن دخیل نیست؛ لذا، می‌طلبد از سوی نهادهای مربوطه و مخصوصاً کمیسیون سمع شکایات انتخابات، در این زمینه توجه جدی و اقدام قاطع صورت گیرد و معیارهای قانونی در نظرگرفته شود، ابهامات و شبهه‌ها برطرف گردد و برای احترام به‌ مردم که صاحبان اصلی قدرت مملکت هستند، مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات، به‌نهادهای عدلی و قضایی معرفی شوند، در غیر این صورت، این نمایش مضحک و تقلب گسترده و سازمان یافته، کشور را در نابسامانی‌ها و چالش‌های عمیق فرو خواهد برد و نظام افغانستان را با بحران مشروعیت روبرو خواهد کرد…»

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا