آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

نتیجه بررسی شکایات انتخاباتی اعلام شد/ ۱۳۷ هزار رای به تفتیش ویژه می‌رود

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی در نشست خبری امروز چهارشنبه(۱۶ دلو) ضمن اعلام نتیجه تفتیش و بررسی شکایات انتخاباتی، گفتند که بیش از ۱۳۷ هزار رای «مشکوک» به تفتیش ویژه می‌رود.

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی در نشست خبری امروز چهارشنبه(۱۶ دلو) ضمن اعلام نتیجه تفتیش و بررسی شکایات انتخاباتی، گفتند که بیش از ۱۳۷ هزار رای «مشکوک» به تفتیش ویژه می‌رود.
به گزارش خبرگزاری دید، زهره بیان شینواری رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که این کمیسیون موفق شده بررسی شکایت‌های انتخاباتی را تکمیل کند و به بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ شکایت انتخاباتی شامل ۱۶ هزار و ۵۰۰ شکایت در مرحله ابتدایی و بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شکایت استینافی، رسیدگی کند.
به گفته خانم شینواری، ده درصد آرای مشکوک که مجموع آن ۱۳۷ هزار و ۶۳۰ رای است، به تفتیش ویژه رفته و در صورتی که ۶۵ درصد معیارات، چون داشتن معلومات بایومتریکی، جورنال و ریزلت‌شیت معتبر روز انتخابات را داشته باشد، مدار اعتبار و در صورتی که ۳۵ درصد را تکمیل نکند، غیرقابل اعتبار شناخته می‌شود.
شینواری ادامه داد، ۱۵ درصد از ۱۰۲ هزار و ۱۲ رای، که یک هزار و ۱۳۰ شکایت را در مورد آرای خارج از زمان در بر می‌گیرد، به تفتیش ویژه می‌رود و در صورتی که ۶۵ درصد معیار را در محلات تفتیش شده تکمیل کند، به تمام این آرا اعتبار داده می شود و در صورتی که ۳۵ درصد معیارات را تکمیل نکرده باشد، باطل است.
رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد آرای غیربایومتریک نیز گفت که از دو هزار و ۴۲۳ محل شکایت شده، ۲۹۸ محل آن به بازشماری مجدد می‌رود و در صورتی که این محلات بتواند معیارهای لازم را تکمیل کند، معتبر و در غیر آن، باطل اعلان می‌شود.
بخشی از آرای این محلات پیش از این نیز باطل اعلان شده است.
کمیسیون شکایات انتخاباتی تفاوت آرا از ۱ الی ۵ رای را که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات معتبر شناخته شده بود، رد کرده است.
براساس معلومات کمیسیون شکایات انتخاباتی، این فیصله‌ها برای تطبیق به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا