آخرین اخبارجهانسیاست

نخست‌وزیر آلمان برای چانه‌زنی با دهلی نو وارد هند شد

خبرگزاری دید: نخست‌وزیر آلمان برای یک سفر کاری دو روزه با هدف تقویت روابط تجاری کشورش با هند و نیز پیشبرد توافق تجاری اتحادیه اروپا وارد دهلی‌نو شد.

این سفر روز شنبه(۶ حوت) در حالی صورت می‌گیرد که دو کشور آلمان و هند در مواضع خود بر سر جنگ اوکراین با یکدیگر اختلاف دارند.

اولاف شولتز نخست‌وزیر آلمان در مصاحبه با روزنامه «تایمز آف ایندیا» گفت: «ما خواهان تقویت بیشتر روابط دوجانبه با هند و همکاری در خصوص مسائل جهانی، مانند تغییرات اقلیمی و نیز تحول در اقتصاد به روشی عادلانه، سبز و پایدار هستیم».

اولاف شولتز که نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله زیمنس نیز وی را در این سفر همراهی می‌کنند روز شنبه با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در دهلی نو دیدار و گفتگو کرد.

وی در ادامه این سفر همچنین قرار است برای بازدید از شرکت‌های فناوری آلمانی به شهر بنگلور در جنوب هند برود.

به گفته مقامات آلمانی، آقای شولتز همچنین بنا دارد تا در جریان این سفر برای پیشبرد یک توافق تجاری میان اتحادیه اروپا و هند که در حال حاضر به دلیل اختلافات بر سر تعرفه ها و دسترسی کارگران هندی به اروپا متوقف شده، تلاش کند.

آلمان همانند دیگر کشورهای اروپایی با هند بر سر جنگ در اوکراین اختلاف نظر و موضع دارد. هند از محکوم کردن تهاجم روسیه، تامین کننده اصلی تسلیحات خود، خودداری می کند و از زمان حمله به اوکراین، واردات نفت از این کشور را افزایش داده است.

اولاف شولتز در گفت‌وگو با تایمز آف ایندیا می‌افزاید: «اگر می‌خواهیم به طور مؤثر در چالش‌های جهانی با هم کار کنیم، به یک نظم بین‌المللی قوی، قابل اعتماد و مبتنی بر قوانین نیاز داریم. حمله به کشور همسایه‌، تصرف قلمرو با زور و ارتکاب جنایات جنگیِ وحشتناک قابل تحمل نیست».

صدراعظم ۶۴ ساله آلمان همچنین تاکید دارد که هند به عنوان رییس کنونی گروه ۲۰ باید فشارها به روسیه را به نشانه یک «پیام قوی» حفظ کند.

آلمان، فرانسه و بریتانیا روز جمعه خواستار آن شدند که بیانیه مشترک نهایی نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ که روز شنبه در بنگلور پایان می‌یابد به شکلی صریح به جنگ در اوکراین نیز اشاره کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا