آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

نخستین برج تولید برق از نیروی «باد» در کشور نصب شد

برج تولید برق از نیروی باد، که برای نخستین‌بار در کشور نصب شده است بخشی از پروژه تولید ۲ میگاوات، برق از منابع پاک است.

این پروژه که مجموعاً ۲ میگاوات برق تولید می‌کند، شامل بخش تولید برق از نور خورشید و تولید برق از باد، است که از این میان ۱۷۰۰ کیلووات یا ۱٫۷ میگاوات آن از نور خورشید به کمک ۵۳۲۰ تخته سولر تولید می‌شود، و ۳۰۰ کیلووات یا ۰٫۳ میگاوات باقی مانده توسط سه برج تولید برق از نیروی باد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، آصف غفوری، متخصص رسانه‌ی وزارت انرژی و آب می‌گوید: پیش از این نصب تخته‌های سولر این پروژه در ساحه ۴۰ جریب زمین در شهرک صنعتی ولایت هرات، نصب شده و از آن ۴۰۰ کیلووات برق در ساعت تولید و به شبکه برق ولایت هرات وصل شده است.

به گفته وی ماه گذشته انجنیر علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب از روند پیش رفت کار این پروژه دیدار کرده و ۴۰۰ کیلووات برق تولید شده از بخش سولر این پروژه را افتتاح کرد.

آقای غفوری، می‌افزاید که این پروژه از کمک‌های کشور جاپان تمویل می‌شود و نمونه‌ی خوبی از ایجاد پارک تولید انرژی از منابع پاک است، که می‌تواند در آینده برای گسترش تولید برق از منابع تجدید پذیر از تجربیات این پروژه استفاده موثر صورت گیرد.

هزینه مجموعی این پروژه نزدیک به ۳٫۵ میلیون دالر امریکایی و قرارداد آن در اپریل سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی وزارت انرژی و آب امضا شده است و در ماه روان میلادی به پایه اکمال می‌رسد.

لازم به ذکر است که این پروژه شامل سه برج بادی، است که هرکدام ۱۰۰ کیلووات برق تولید می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا