آخرین اخبارامنیت و حوادثمنطقه

نخستین جلسه دادگاه عبدالطیف عامل حمله به روحانیان ایرانی در مشهد، برگزار شد

خبرگزاری دید: نخستین جلسه محاکمه عبدالطیف مرادی شهروند افغانستانی که متهم به قتل، ایجاد آشوب و رعب و وحشت در جامعه ایران است برگزار شد. او در ۱۶ حمل سال روان در حرم امام رضا در مشهد به سه روحانی ایرانی با چاقو حمله کرده بود.


اولین جلسه رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی حرم امام رضا در مشهد روز گذشته(یکشنبه ۱ جوزا) برگزار شد.
جلسه دادگاه به ریاست قاضی سید هادی منصوری، با حضور خانواده های قرباینان و متهم این حادثه برگزار و به شکایت خانواده‌های آسیب دیده از این حمله تروریستی رسیدگی شد.
در ابتدای مراسم، نماینده دادستان به قرائت جرم متهم و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، در حرم امام رضا پرداخت.
متهم عبدالطیف مرادی مشهور به عبدالطیف السلفی فرزند محمد طاهر اهل افغانستان و دارای افکار تکفیری در این دادگاه به جرم خود اعتراف کرد و گفت: این کار من خلاف اسلام و سیره صحابه بوده و اقرار به اشتباه خود می‌کنم.
وی افزود: اساتیدی در کشورهای همسایه داشتم و تحت تاثیر تعلیمات آنها قرار گرفته و مرتکب این جنایت شدم که به شدت اظهار پشیمانی می کنم.
در ادامه رییس دادگاه از خانواده‌های قربانیان این حادثه خواست تا در جایگاه قرار بگیرند و به ارائه مطالب خود بپردازند. خانواده‌های اصلانی، دارایی و پاکدامن (روحانی زخمی این حادثه) از ریاست دادگاه درخواست مجازات متهم در چارچوب شرعی و قانونی را کردند.
عبدالطیف به تاریخ ۱۶ حمل ۱۴۰۱ با برنامه قبلی، وارد حرم امام رضا شده و سه تن از روحانیون را با ضربات چاقو مورد حمله قرار داد که دو تن از آنها در نتیجه شدت جراحات کشته و یک تن زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا