آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

نخستین محموله تجارتی چین وارد بندر حیرتان شد

وزارت صنعت و تجارت کشور اعلام کرد که نخستین محموله کالاهای تجارتی-ترانزیتی چین وارد بندر حیرتان شده است.


به گزارش خبرگزاری دید: وزارت صنعت و تجارت کشور امروز چهارشنبه (۲۳ سرطان) طی خبرنامه‌ای اعلام کرد که نخستین محموله کالاهای تجارتی—ترانزیتی چین وارد بندر حیرتان شده است.
در خبرنامه این وزارت آماده است که نخستین محموله‌ کالاهای تجارتی و ترانزیتی چین روز یک‌شنبه وارد بندر تجارتی حیرتان شد، این محموله شامل ۵۱ کانتینر کالاهای تجارتی – ترانزیتی جمهوری چین می‌باشد که در سال‌روان خورشیدی برای نخستین بار از طریق خط‌آهن وارد کشور شده است.
به گفته این وزارت، این محموله از شهر ارومچی کشور چین بارگیری شده و شرکت افغان کارگو از طریق خط‌آهن وارد بندر حیرتان کرده است.
همچنان وزارت تجارت گفته است: «مسئولان در این بندر می‌گویند که این محموله مشمول سامان‌آلات برقی، لوازم‌بهداشتی و آرایشی، انواع مختلف لباس‌های زنانه، مردانه و طفلانه، بازیچه‌های اطفال و سایر کالاهای تجارتی بوده و انتقال کالاهای بازرگانی از بندر حیرتان بیان‌گر بهبود وضعیت بنادر کشور می‌باشد».
وزارت صنعت و تجارت افزوده: افغانستان با جمهوری ازبیکستان ۱۳۷ کیلومتر مرز مشترک دارد که بیشتر کالاهای بازرگانی افغانستان از راه این کشور و از طریق بندر حیرتان وارد کشور می‌شود، بندر حیرتان یکی از نقاط اتصالی کشور با آسیای میانه به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا