آخرین اخبارافغانستان

نخستین محموله واکسین کرونا ۷ ماه بعد به کشور می‌رسد

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که تا هفت ماه دیگر اولین محموله واکسین کرونا وارد کشور می‌شود. مسئولان این وزارت می‌گویند، اولین محموله واکسین کرونا سه درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دید، اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه(۱۹ قوس) در یک نشست خبری در کابل گفت که افغانستان از دو مرجع واکسین کرونا دریافت خواهد کرد.
طبق معلومات سمسور، مرجع نخست ایتلاف بین‌المللی واکسین کرونا است که برای ۲۰ درصد جمعیت کشور در ظرف دو سال در شش مرحله واکسین کرونا تهیه می‌کند.
وی خاطرنشان کرد که «اولین محموله این واکسین‌ تا هفت یا هشت ماه وارد کشور خواهد شد که سه درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد».
همچنان سخنگوی وزارت صحت عامه تصریح کرد که براساس نیازسنجی و به افراد و گروه‌های آسیب‌پذیر در قدم اول واکسین کرونا زده خواهد شد.
اکمل سمسور اضافه کرد که برای ۲۰ درصد جمعیت کشور نیز بانک جهانی در مدت دو سال واکسین کرونا تهیه می‌کند.
وی اذعان داشت که در حال حاضر کار روی «سردخانه زنجیره‌ای» برای نگهداری واکسین کرونا جریان دارد.
به گفته سمسور، به کسانی که واکسین کرونا زده شد، یک کارت شناسایی داده می‌شود.
سخنگوی وزارت صحت عامه تأکید کرد که واکسین کرونا از سوی ایتلاف بین‌المللی واکسین به صورت رایگان به افغانستان کمک می‌شود.
او در این خصوص تصریح کرد که ۱۰۰ میلیون دالر از سوی بانک جهانی و ۵۰ میلیون دالر از سوی بانک توسعه‌ آسیاسی برای تدارک و تهیه واکسن کرونا کمک شده است.
سمسور گفت که براساس مطالعاتی که انجام شده، اگر ۴۰ درصد جمعیت کشور واکسن شود، معافیت کتله‌ای شکل می‌گیرد.
از سویی هم، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد که نخستین جلسه‌ «۸:۳۰» به هدف مدیریت مبارزه با موج دوم کرونا، به رهبری رییس جمهور غنی روز چهارشنبه برگزار شده است. این نشست‌ها پس از این در روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه به صورت دوام‌دار برگزار می‌شود.
سخنگوی وزارت صحت عامه از مردم خواست که تا رسیدن محموله واکسین کرونا، تدابیر صحی را برای پیش‌گیری از ابتلا به این بیماری به صورت جدی رعایت کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا