آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

نخستین نشست خبری طالبان در کابل: به دنبال تاسیس حکومت همه شمول هستیم

برای نخستین بار شب گذشته سخنگوی طالبان در شهر کابل در یک نشست خبری با رسانه‌ها شرکت کرد و گفت که تلاش‌ها و گفت‌وگوها برای تشکیل حکومت جدید ادامه دارد.


ذبیح‌الله مجاهد که پیش از این تصویری از او نشر نشده بود، در این نشست به مردم اطمینان داد که حکومت آینده کشور، براساس دین اسلام همه شمول خواهد بود و مطابق به احکام اسلام همه اقشار جامعه در آن سهم خواهند داشت.
او درباره فعالیت رسانه‌های خصوصی تأکید کرد که مطابق به ارزش‌های دین اسلام و فرهنگ مردم افغانستان به فعالیت خود ادامه دهند و هیچ گروهی حق دخالت در این زمینه را ندارد.
سخنگوی طالبان از رسانه‌ها خواست تا با حکومت جدید در پیش‌برد امور کاری همکاری و با تهیه گزارش‌های مختلف، مسئولان حکومت را برای برچیدن نابه‌سامانی‌ها کمک کنند.
هم‌چنان مجاهد، در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران مبنی بر فعالیت و حضور زنان در جامعه گفت که زنان بخش مهمی از جامعه هستند و چگونگی فعالیت آنان براساس آموزه‌های دین اسلام در اجتماع مشخص شده و طالبان نیز به جایگاه و حقوق آنان ارج می‌گذارند.
او در پاسخ به پرسش‌ها درباره چگونگی ساختار حکومت آینده، فعالیت زنان در رسانه‌ها و تغییر پرچم کنونی گفت که برای چگونگی ساختار و تاسیس حکومت جدید تلاش‌ها جریان دارد. سخنگوی طالبان در مورد فعالیت و حضور زنان در رسانه‌ها پاسخ روشنی نداد و تأکید کرد تصمیم‌گیری در این مورد از صلاحیت حکومت آینده است.
مجاهد هم‌چنان در پاسخ به تغییر پرچم کنونی توضیح داد که بزرگان سیاسی در این زمینه تصمیم می‌گیرند و براساس خواست عموم مردم افغانستان اقدام خواهد شد.
ذبیح‌الله مجاهد در این نشست خبری به تمام مردم کشور اطمینان داد که از جان و مال آنان در برابر هر گونه اقدام افراد سودجو و فرصت طلب دفاع و حراست خواهند کرد.
او افزود حکومت آینده برای نابودی کشت کوکنار، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، توسعه و انکشاف در کشور به حمایت‌های جامعه جهانی نیازمند است و از جامعه جهانی خواهان همکاری با حکومت آینده در افغانستان شد.
سخنگوی طالبان در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر بازداشت یک شاعر در هرات نیز ابراز بی‌خبری کرد و تاکید کرد که هیچ شهروند افغانستان زیر پی‌گرد طالبان قرار ندارد و همه شامل فرمان عفو این گروه می‌شوند.
مجاهد به کشورهای همسایه، منطقه و جهان اطمینان داد که امنیت نمایند‌گی‌های سیاسی آن‌ها را تأمین می‌کند و هیچ خطری از افغانستان متوجه آن‌ها نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا