آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نخست‌وزیر طالبان با فرستاده ویژه روسیه، چین و پاکستان دیدار کرد

خبرگزاری دید، نخست‌وزیر موقت طالبان با فرستادگان ویژه روسیه، چین و پاکستان در کابل دیدار و گفت‌وگو کرده است. جزئیاتی از این دیدار رسانه‌ای نشده است.


گفته شده که این دیدار امروز سه‌شنبه( ۳۰ سنبله) در ارگ انجام شده و در آن ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه، صادق خان نماینده ویژه پاکستان و نماینده چین برای افغانستان حضور داشته‌اند.
همچنین گفته شده که در این نشست، وزیران امور خارجه، مالیه و دیگر مقامات طالبان هم حضور داشته‌اند و در آن با نمایندگان کشورهای فوق، درباره روابط دوجانبه بحث و گفت‌وگو شده‌است.
هنوز جزئیات بیشتری از این دیدار و موضوع عمده مورد بحث میان مقامات طالبان و نماینده‌های این کشورها منتشر نشده ‌است.
این در حالی است که دولت روسیه دیروز اعلام کرد که قرار است مسکو، پکن، اسلام‌آباد و تهران نشستی را به میزبانی تاجیکستان درباره اوضاع افغانستان برگزار کنند. در این نشست وزیران خارجه این کشورها اشتراک خواهند کرد.
با گذشت دو هفته از اعلام دولت طالبان، هنوز هیچ کشوری این دولت را به رسمیت نشناخته‌ است. اخیراً پاکستان نیز اعلام کرد که عجله‌ای برای به رسمیت‌شناختن دولت آنان ندارد.
همزمان با این، طالبان از دولت‌های جهان خواسته تا حکومت‌شان را به رسمیت بشناسند تا به این ترتیب به وضعیت بشری در افغانستان که امسال بحرانی گفته شده، رسیدگی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا