اسلایدشوسیاستمنطقه

نخست وزیر هند: حمله به افغانستان حمله به هند محسوب می‌شود

یک روزنامه پاکستانی مدعی شد که نخست‌وزیر هند در واکنش به حملات موشکی پاکستان به مناطق مرزی افغانستان، گفته که هر حمله‌ به این کشور مانند حمله به هند محسوب می‌شود.
تسنیم نوشت: روزنامه«جنگ پاکستان» به نقل از منابع هندی گزارش داد که«شیدا احمد ابدالی»، سفیر افغانستان در دهلی‌نو در دیداری غیرمنتظره، نامه محمد اشرف غنی را به نخست‌وزیر هند سپرده است.
در این نامه آمده است که ارتش پاکستان به غیرنظامیان افغانستان در مناطق شرقی این کشور موشک شلیک کرده است و آنها نیز مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در واکنش به این یادداشت، تعهد داده است که از افغانستان حمایت خواهد کرد و از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.
نخست‌وزیر هند گفته است که هرگونه حمله از سوی هر کشوری به افغانستان، مانند حمله به هند است.
وی افزود که دولت هند برای دفاع از غیرنظامیان افغانستان از هیچ‌گونه حمایت و همکاری دریغ نخواهد کرد.
در پی حملات اخیر تروریستی در شهر لاهور از سوی تحریک طالبان پاکستانی، ارتش این کشور توپخانه سنگین خود را در مناطق مرزی با افغانستان مستقر کرده است.
حملات موشکی از خاک پاکستان اعتراضات برخی از نهادهای حقوق بشری، مقامات کشور و راهپیمایی‌های گسترده‌ مردمی را نیز در پی داشت.
نظامیان پاکستانی در چهار روز گذشته دست کم بیش از ۳۰۰ حمله موشکی را به ولسوالی‌«لعل‌پور» ولایت ننگرهار،«سرکانو» و «دانگام» ولایت کنر انجام داده‌اند.
چند روز پیش سخنگوی والی ننگرهار به رسانه‌ها گفت که نیروهای مرزی کشور برای دفاع از خاک افغانستان در خطوط مرزی با پاکستان مستقر شده‌اند تا در صورت متوقف نشدن حملات موشکی پاکستان به خاک کشور پاسخ مشابه به آنان بدهند.
در چند سال اخیر چند هزار موشک توسط نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی شرق کشور اصابت کرده است که علاوه بر تلفات جانی و مالی، موجب آواره‌شدن هزاران خانواده نیز شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا