آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

اسماعیل خان:

ندای«نور» حق‌طلبانه است/ با تیم کمپاین انتخاباتی حکومت کرده نمی‌توانید!

از ۲۶ دلو سالروز خروج قشون سرخ شوروی از افغانستان، روز گذشته با حضور محمد امیر اسماعیل خان و صدها تن از مجاهدین و مردم هرات تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری دید، امیر محمد اسماعیل خان رهبر جهادی در حوزه غرب کشور، گفت: ۲۶ دلو، روزیست که یک ملت کوچک با نفوس بیست الی بیست و پنج میلیونی، در برابر ابرقدرت جهانی قرار گرفت که مساحت و نفوس آن با افغانستان قابل مقایسه نبود.
اسماعیل خان، در ادامه علاوه کرد که یک ابر قدرت به نام شوروی از کشور رفت، اما ابرقدرت دیگر(امریکا) با قدرت و نیرنگ بیشتر وارد افغانستان شد و تا هنوز هست.
موصوف اشاره کرد که این ابرقدرت به بهانه امنیت وارد کشور شد و تا فعلاً نتوانسته امنیت را حاکم بسازد.
این رهبر جهادی، رییس جمهور غنی را مخاطب قرار داده گفت:« جناب رییس جمهور با تکبر می‌گوید، فلان جای را بمباردمان کردیم و فلان جای را بمباردمان می‌کنیم، اما باید بگویم که این طیارات پیشرفته ۱۷ سال قبل هم بود خیلی بمباردمان کردند، اما جز این‌که طالبان یک عقب‌نشینی تاکتیکی کنند دیگر چیز حاصل نشد.»
به گفته او، طالبان امروز فقط تغییر موقعیت داده از برخی ولایات به برخی ولایات دیگر رفته و در حال فعالیت‌اند.
اسماعیل خان افزود:« با طیارات «بی-۵۲»، نمیشه امنیت آورد، خوب است که یک راه درست و منطقی بیاندیشیم.»
او به رییس جمهور گفت که بیا در اجماع با «ناجیان» این سرزمین با یک طرح بدون بم، این سرزمین را آرام کنیم.
وی، به ناتو و تمام کشورهای غربی نیز توصیه کرد که بدون به دست آوردن اعتماد مردم جنگ ختم نمی‌شود.
ندای عطا محمد نور حق‌طلبانه است:
اسماعیل خان، در بخشی از سخنانش تصریح کرد که ندای حق‌طلبانه استاد عطا محمد نور را حمایت می‌کنیم و حکومت نیز به ندای حق‌طلبانه او لبیک بگوید.
او گفت، به تنهایی حکومت کردن ناممکن است و تنها با گروپ دوران کمپاین راه به جایی نمی‌رسد.
امیر حوزه غرب بیان کرد:« پیشنهاد می‌کنم حکومت از کودتاهای گذشته عبرت بگیرد، اگر به ندای برحق استاد عطا لبیک نگوید، اگر به حرکت‌های مدنی بلخ و شهرهای دیگر گوش داده نشود مشکل بزرگ برای‌شان خلق خواهد شد.»
این در حالیست که روز گذشته نیز محفلی به مناسبت تجلیل از ۲۶ دلو، سالروز خروج شوروی از کشور، در هوتل ارگ-هرات برگزار شده بود که سخنرانان آن، از موضع‌گیری آقای عطا محمد نور در برابر حکومت، اعلام حمایت کردند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا