آخرین اخباراجتماعافغانستان

وزیر عدلیه:

نزدیک به صد تن به ظن قاچاق انسان بازداشت شده است


عبدالبصیر انور وزیر عدلیه کشور، امروز یکشنبه طی نشست خبری در کابل از بازداشت نزدیک به صد تن به ظن قاچاق انسان در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزیرعدلیه گفت: در جریان سال گذشته ۹۵ تن به ظن قاچاق انسان از سوی ادارات کشفی بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شدند.
عبدالبصیر انور افزود:« از میان ۷۷ تن که به ظن قاچاق انسان مورد محاکمه قرار گرفته‌اند ۱۸ تن شان به حبس متوسط، ۸ تن به حبس طویل، یک تن به حبس قصیر، ۴ تن به حبس دوام و ۲ تن به اعدام محکوم شده‌اند.»
وزیر عدلیه گفت:« ۱۱ تن از این مظنونین برائت حاصل کرده وقضایای ۳۱ تن دیگر زیر بررسی قرار دارد.»
عبدالبصیر انور می‌گوید: ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت امور داخله، از مهاجرت غیر قانونی ۲۱۰ تن از نوجوانان و جوانانی که توسط قاچاق‌بران مهاجران به بیرون از کشور منتقل می‌شدند، جلوگیری کرده است.
در همین حال برای ۱۴ هزار و ۴۶۲ تن از قربانیان قاچاق انسان، ازسوی وزارت صحت عامه خدمات ومشوره‌های صحی فراهم شده وصدها تن دیگر از این قربانیان مورد حمایت وزارت کار و امور اجتماعی وبرخی نهادهای غیر دولتی فعال در این عرصه قرار گرفته‌اند.
کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در سال ۱۳۹۰ با ترکیب ۱۶ نهاد دولتی و غیر دولتی ایجاد گردیده است و وزارت عدلیه ریاست و سکرتریت این کمیسیون را بر دوش دارد.
محمد رقیب فیاض – کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا