آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاستصلح

نزدیک به ۷۰۰ مرکز رای‌دهی زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد

سرپرست وزارت امور دخله خبرداده است که ۴۳۱ مرکز رای‌دهی به دلیل تهدیدات امنیتی در روز انتخابات(ششم میزان) بسته می‌ماند و ۶۷۴ مرکز دیگر نیز در تهدید بلند امنیتی قرار دارد.

سرپرست وزارت امور دخله خبرداده است که ۴۳۱ مرکز رای‌دهی به دلیل تهدیدات امنیتی در روز انتخابات(ششم میزان) بسته می‌ماند و ۶۷۴ مرکز دیگر نیز در تهدید بلند امنیتی قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمدمسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله امروز چهارشنبه(۶سنبله) در نشستی در پیوند به امنیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت که ۴ هزار و ۹۴۲ مرکز رأی‌دهی از مجموع پنج هزار و ۳۷۳ مرکز در سراسر کشور در روز انتخابات در ششم میزان باز خواهد بود. او تأکید کرد که نیروهای امنیتی تلاش کرده‌اند که ساحه تهدیدات را از حالت «بلند» به «نورمال» تبدیل کنند، اما ۶۷۴ مرکز رای‌دهی هم‌چنان زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد.
این در حالی است که پیش‌تر کمیسیون انتخابات هفت هزار و ۳۸۵ مرکز رأی‌دهی را در سراسر کشور تثبیت کرده و به وزارت امور داخله برای تهیه برنامه امنیتی فرستاده بود؛ اما وزارت امور داخله می‌گوید که انتخابات ریاست جمهوری تنها در چهار هزار و ۹۴۳ مرکز برگزار خواهد شد. مسعود اندرابی تأکید کرد که این مراکز واقعی است.
در همین حال، محمدمسعود اندرابی در مورد این‌که مراکز بسته و در تهدید بلند امنیتی در کدام ولایت‌ها موقعیت دارد، چیزی نگفت. سرپرست وزارت امور داخله گفت که تمام تدابیر امنیتی برای تامین این انتخابات اتخاذ شده است و نیروهای امنیتی تاکنون امنیت این روند را به صورت درست و موفقانه تامین کرده‌اند.
به گفته او، نیروهای امنیتی با درس گرفتن از تجربه‌های انتخابات‌ دوره‌های گذشته، تمام تلاش‌‌شان را روی تامین امنیت روند انتخابات متمرکز می‌کنند.
انتخابات ریاست جمهوری قرار است در ششم میزان برگزار شود. یکی از نگرانی‌ها پس از تهدید طالبان، تأمین امنیت این انتخابات است. گروه طالبان پیش‌تر گفته بود که تلاش خواهد کرد تا انتخابات ریاست جمهوری را برهم بزند، اما نهادهای امنیتی از تأمین امنیت این انتخابات اطمینان داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا