آخرین اخبارافغانستانصحت

کرونا در افغانستان؛

نزدیک به ۴۰۰هزار تن در کشور واکسین شده است

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده است که از تاریخ آغاز روند واکسیناسیون کرونا در کشور تاکنون بیش از ۳۹۴ هزار و ۸۰۰ تن واکسین کرونا دریافت کرده‌ است.


به گزارش خبرگزاری دید، آمار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که از تاریخ پنجم حوت سال گذشته تا کنون بیش از ۳۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر واکسین کرونا دریافت کرده‌ است.
این وزارت گفته است که این افراد از کتگوری‌های مختلف جامعه هستند که آموزگاران، کارمندان صحی، کارمندان دولتی، بازگشت‌کنندگان، خبرنگاران، زندانیان و… را شامل می‌شوند.
از سویی هم، وزارت صحت عامه‌ کشور می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۳ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، قندهار، بلخ، ننگرهار، تخار، فاریاب، هلمند، بامیان، میدان‌وردک، دایکندی، لوگر، کنر، لغمان و زابل شناسایی شده‌ است.
با ثبت این تعداد موارد مثبت کرونا، شمار مجموعی بیماران کووید-۱۹ در افغانستان به ۶۰ هزار و ۱۲۲ نفر افزایش یافته است.
براساس معلومات وزارت صحت عامه، در شبانه‌روز گذشته شش نفر از اثر بیماری کووید-۱۹ در ولایت‌های کابل، نیمروز و لغمان فوت کرده‌ و شمار مجموعی فوتی‌های کرونایی به دوهزار و ۶۳۷ نفر افزایش یافته است.
همچنان در شبانه‌روز گذشته ۶۶ بیمار کووید-۱۹ در ولایت‌های کابل، قندهار، تخار، نیمروز، لوگر، نورستان و سمنگان بهبود یافته‌اند. شمار مجموعی بهبودیافتگان تا کنون به ۵۳ هزار و ۲۷۲ نفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا