آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان:

نزدیک به ۴۰۰ میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود

اتاق تجارت بین‌المللی در افغانستان می‌گوید که با تطبیق اهداف توسعه پایدار به ارزش ۱۲ تریلیون دالر فرصت اقتصادی بویژه در بخش سکتور خصوصی، فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دید، قدیر بهمن، رییس عامل اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان در نشست خبری به رسانه‌ها گفت: تطبیق اهداف توسعه پایدار در کنار این‌که فرصت سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم می‌کند، در کشورهای در حال توسعه مثل افغانستان، حدود ۳۸۰ میلیون شغل جدید نیز الی سال ۲۰۳۰ ایجاد خواهد کرد.

فقر زدایی، تولید انرژی ارزان و تجدید پذیر، ایجاد بستر کار و اقتصاد خوب، توسعه زیرساخت‌ها و نوآوری‌ها از جمله مهم‌ترین اهداف توسعه پایدار در افغانستان گفته شده‌است.

به گفته مسوولان اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان، این نهاد متعهد است که که متشبثین خصوصی از ایجاد فضای مشارکت جدید استقبال نموده و اعلام می‌کند که در قسمت فراهم‌سازی منابع، تخصص و نوآوری در تکنالوژی مورد نیاز با آن‌ها همکاری کنند.

از سوی دیگر، وزارت اقتصاد افغانستان همکاری‌های سکتور خصوصی را در تطبیق پروژه‌های زیربنایی با حکومت افغانستان موثر می‌داند.

سهراب بهمن، سخنگوی وزارت اقتصاد افزود که تطبیق اهداف توسعه پایدار تا یک سال دیگر، به گونه‌ی عملی، روی دست گرفته خواهد شد.

اهداف توسعه پایدار که شامل ۱۷ مورد می‌شود، سال گذشته با همکاری‌های مشترک سازمان ملل متحد در افغانستان، سکتورهای خصوصی، فعالان جامعه مدنی روی دست گرفته شد که از این اقدام، حکومت استقبال کرد و آن را به سود مردم افغانستان دانست.

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا