آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

رحمت‌الله نبیل:

نشانه‌های جدید داخلی و خارجی جنگ نیابتی دیده می‌شود

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید مردم افغانستان باید به محیط حساس منطقه‌ای توجه داشته باشند و مسئولیت جنگ نیابتی دیگر را در منطقه به عهده نگیرند.

به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور امروز پنجشنبه(۲۴ میزان) در چند رشته توییت می‌گوید مردم افغانستان باید به اوضاع حساس منطقه‌ توجه داشته باشند و مسئولیت درگیری نیابتی دیگری را در منطقه بر عهده نگیرند و به خاطر بهبودی افغانستان راه حل منطقی پیدا کنند.
آقای نبیل می‌گوید: «اتحاد جماهیر شوروی به گونه یک‌جانبه و با زور وارد افغانستان شد. آن‌ها میراث یک جنگ مخرب را به جا گذاشتند، گرچه، مردم افغانستان را مقصر این ویرانی دانستند. به گفته خلیلزاد، ایالات متحده نیز برای وارد شدن به افغانستان به هیچ اجازه‌ای نیاز نداشتند و برای ترک افغانستان نیز به اجازه نیاز ندارد».
وی می‌افزاید که امیدوار است این بار میراث یک جنگ مخرب دیگر نباشد.
نبیل تأکید می‌کند: «مردم افغانستان باید به محیط حساس منطقه توجه داشته باشند و مسئولیت یک جنگ نیابتی دیگر را در منطقه بر عهده نگیرند و به خاطر بهبودی افغانستان راه حل منطقی پیدا کنند».
رییس پیشین امنیت ملی خاطرنشان می‌کند که بدبختانه، مردم افغانستان شاهد نشانه‌های داخلی و خارجی دعوت بازیگران منطقه‌ای برای تحمیل دور جدیدی از جنگ نیابتی خشونت‌بار بر اساس آجندای رقابتی ‌شان است.
گفتنی است که آقای نبیل این سخنان را در واکنش به گزارش‌‌ها مبنی بر اینکه رییس جمهور ترامپ دستور کاهش بیشتر نیروهای امریکایی را از افغانستان اعلان خواهد کرد، بیان نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا