آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانرسانه‌ها

نشر نقشه افغانستان به رنگ سیاه در هفته جهانی آزادی مطبوعات از سوی گزارشگران بدون مرز

خبرگزاری دید: سازمان گزارش‌گران بدون مرز در هفته جهانی آزادی مطبوعات نقشه افغانستان را در ویبسایت خود به رنگ سیاه منتشر کرد.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام کرد که با تسلط دوباره امارت اسلامی، ۸۶ درصد از کارمندان زن در رسانه‌های افغانستان کارشان را از دست داده‌اند.

اعلامیه‌ این سازمان می‌گوید که روزنامه‌نگاران زن در این کشور زیر فشار بیشتری قرار گرفته و از هر ٥ کارمند زن، ٤ نفر بیکار شده‌اند.

در اعلامیه آمده است که قدرت‌گیری دوباره طا-لبان پیامدهای جدی برای آزادی رسانه‌ها و امنیت روزنامه‌نگاران، به‌ویژه زنان داشته است.

اعلامیه خاطرنشان کرده است: در افغانستان تحت کنترول طالبان پرداختن به بسیاری از موضوعات، از جمله مسایل مذهبی، جایگاه زنان و حقوق بشر دشوار یا غیرممکن شده و به خط سرخ تبدیل شده است.

این سازمان افزوده که اداره‌های طا-لبان، به‌ویژه وزارت اطلاعات و فرهنگ، ریاست استخبارات، وزارت امر به معروف و مرکز رسانه‌های حکومت این گروه به خبرنگاران اخطاریه می‌فرستند.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به این گزارش‌ها گفت که امارت اسلامی به آزادی رسانه‌ها در چارچوب شریعت اسلامی و ارزش‌های ملی متعهد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا