آخرین اخباراسلایدشوافغانستاندسته بندی نشدهسیاست

نشست‌های عمومی مجلس تعطیل شد/ بحث روی بودجه در کمیسیون‌ها ادامه می‌یابد

هیئت اداری مجلس نمایندگان پارلمان کشور از تعطیلی نشست‌های عمومی مجلس نمایندگان خبرداده و تصریح کرد که نمایندگان فقط در کمیسیون‌ها روی مسوده بودجه بحث خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز چهارشنبه (۲۲ دلو) مجلس از رسیدن پیش‌نویس سوم بودجه سال آینده به کمیسیون امور مالی و بودجه این مجلس خبر داد و گفت که کمیسیون مکلف است تا یک نقل از این پیش‌نویس به هر یک از کمیسیون‌های هفده‌گانه مجلس ارسال کند.
رحمانی گفت: بودجه ملی سال ۱۴۰۰ چهار روز قبل از جانب حکومت به مجلس ارسال شده‌ است؛ ۲۰ روز حکومت در این عرصه تعلل کرده است.
رحمانی اضافه کرد که از فردا تمام کمیسیون‌ها می‌توانند در مورد بودجه جلسه دایر و برای فرستادن نماینده به کمیسیون مشترک امور مالی و بودجه رایزنی کنند تا بودجه مطابق قانون و اصول وظایف داخلی مجلس شامل آجندا شود.
او همچنین به کمیسیون امور مالی و بودجه وظیفه داد تا جلسات خود را در هماهنگی با سرپرست وزارت مالیه، رییس بودجه و سایر مسئولین دایر کند.
رییس مجلس در ادامه گفت که از بهر این تا نهایی شدن پیش‌نویس سوم بودجه سال مالی ۱۴۰۰، تنها جلسات عمومی شورای ملی تعطیل می‌باشد و نمایندگان فقط در کمیسیون‌ها کار می‌توانند.
رحمانی در قسمتی از سخنان خود گفت که او نمی‌تواند روز معرفی بودجه را در مجلس عمومی مشخص سازد؛ چون مطابق قانون جلسه مشترک کمیسیون امور مالی و بودجه در این مورد تصمیم می‌گیرد.
بر بنیاد گفته‌های وی؛ بحث روی بودجه در تمام پارلمان‌های دنیا پیچیده و پرتنش است و هیچ‌گونه برخورد سیاسی و شخصی در مورد بودجه وجود ندارد و بودجه نیز به گروگان گرفته نشده است.
او خاطرنشان کرد که هدف مجلس تنها اصلاح در بودجه، مفیدسازی آن و تغییر به نفع مردم می‌باشد.
رحمانی در حالی جلسات عمومی مجلس را تا نهایی شدن پیش‌نویس سوم سند بودجه سال آینده تعطیل اعلام می‌کند که بر بنیاد قانون، همه ساله جلسات مجلس بعد از تصویب بودجه در اول دلو ختم می‌شود و نمایندگان برای ۴۵ روز به رخصتی زمستانی می‌روند.
سند بودجه ملی ۱۴۰۰ تاکنون دوبار از سوی مجلس رد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا