آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اشرف‌غنی:

نشست اخیر دوحه اتمام حجت با طالبان بود/ ۵ هزار زندانی رها شده طالبان اکنون جنگ را مدیریت می‌کنند

رییس جمهور اشرف غنی در بیانیه سنتی پس از نماز عید قربان گفت که نشست اخیر دوحه اتمام حجت با طالبان بود، زیرا ما از قبل می‌دانستیم که این گروه به صلح باور ندارد. آقای غنی همچنان افزود ۵ هزار زندانی رها شده طالبان اکنون جنگ را در افغانستان مدیریت می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری دید: رییس جمهور اشرف غنی در سخنرانی پس از نماز عید، امروز سه‌شنبه(۲۹سرطان) گفت که هیچ معامله وجود ندارد. او افزود که طالبان به صلح باور ندارند.
اشرف‌غنی در سخنرانی خود به مناسبت عید گفت که گرفتن افغانستان با راکت ممکن نیست، بلکه قلب را باید تسخیر کرد. او خطاب به طالبان گفت که «بیایید سلطان قلب‌ها شوید».
رییس جمهور عمی در عین حال گفت که پیام طالبان تنها پیام مرگ و تاریکی است. او خطاب به این گروه گفت که «آیا کدام پیام مثبت به مردم دارید؟»
آقای غنی می‌گوید، طالبان چشم دیدن آبادانی افغانستان را ندارند. او به تخریب تاسیسات ولسوالی‌ها که اخیراً توسط طالبان تخریب شده، اشاره کرد. گفته می‌شود طالبان ۲۶۰ ساختمان اداری را اخیراً تخریب کرده‌اند.
رییس جمهور اشرف غنی در بخشی از سخنرانی عیدی خود با اشاره به نشست اخیر صلح در قطر گفت که طالبان اراده و نیت برای صلح ندارند.


او به رهایی پنج هزار زندانی طالبان برای آغاز مذاکرات صلح اشاره کرد و گفت که این گروه هنوز برای مذاکرات جدی آماده نشده است.
اشرف غنی از سویی هم رهایی زندانیان طالبان را «اشتباه بزرگ» خواند و گفت که در این زمینه خارجی‌ها ملامت هستند.
رییس جمهور می‌گوید، پیش از رهایی این افراد عواقب بدی آن را به خارجی‌ها در میان گذاشته بود.
به گفته رییس جمهوری زندانیان رهاشده طالبان دوباره به جنگ برگشته‌اند. او به انس حقانی و مالی خان اشاره کرد و گفت که این افراد در حال حاضر مدیریت جنگ طالبان را به عهده دارند.
پلان برای تغییر وضعیت جنگی
رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنرانی خود به تشدید جنگ و سقوط ولسوالی‌ها پرداخت و گفت که پلان عاجل برای تغییر وضعیت روی دست گرفته شده است.


او بر تمرکز قوا تاکید کرد و گفت که با تمرکز قوا همه‌ چیز را بدست می‌آوریم.
رییس جمهور غنی افزود که جنگ جاری تنها برای حفاظت از نظام نیست؛ بلکه برای حفظ جان مردم و تمامیت ارضی کشور است.
این در حالی است که طالبان با تشدید حملات شان ده‌ها ولسوالی را اشغال کرده‌اند.
این گروه مدعی است که بیش از ۱۹۴ ولسوالی را در کنترول دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا