آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

نشست امنیتی منطقه‌ای دهلی و تأکید بر رویکرد مشترک در مبارزه با تروریزم

خبرگزاری دید: اشتراک کننده در نشست امنیتی-منطقه‌ای دهلی نو در مورد افغانستان، بر رویکرد مشترک در مبارزه با تهدیدات فزاینده تروریستی تاکید کردند. هند میزبان نشست امنیتی منطقه‌ای در مورد افغانستان بود.


در نشست امنیتی منطقه‌ای دهلی در مورد افغانستان که امروز چهارشنبه (۱۹عقرب) برگزار شد، کشورهای منطقه با ابراز نگرانی از افزایش فعالیت‌های تروریستی در افغانستان تاکید کردند که کشورهای منطقه‌ باید بر مبارزه با تروریزم و چالش‌های امنیتی تمرکز کنند.
هندوستان تایمز نوشته است که در این نشست، آجیت دووال مشاور امنیت ملی هند گفته است که تحولات اخیر در افغانستان پیامدهای مهمی نه تنها برای مردم این کشور بلکه برای کشورهای همسایه و منطقه نیز دارد.
دووال افزوده است: «زمان آن فرا رسیده است که رای‌زنی‌های نزدیک، همکاری و هم‌آهنگی بیشتر در مورد وضعیت افغانستان داشته باشیم».
در همین حال، نماینده‌ای از افغانستان در این نشست دعوت نشده بود و چین و پاکستان از اشتراک در این نشست منصرف شدند.
مشاور امنیت ملی هند افزوده است که برگزاری این نشست با اشتراک مشاوران امنیت ملی هفت کشور از جمله روسیه و ایران به مردم افغانستان و افزایش امنیت جمعی کمک می‌کند.
تلاش برای ایجاد رویکرد مشترک در مقابله با تهدیدات فزاینده تروریزم، رادیکال‌سازی و قاچاق مواد مخدر پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست طا-لبان در کابل از جمله محورهای مهم این نشست بوده است.
در نشست امنیتی منطقه‌ای در دهلی، مشاوران امنیت ملی و دبیران شوراهای امنیت ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان شرکت کرده‌اند.
این نشست امنیتی در سطح مقامات امنیتی کشورهای منطقه در حالی برگزار شده است که در پی تحولات اخیر فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش در خاک افغانستان بیشتر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا