آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

نشست انقره؛ تاکید رهبران سه کشور بر حفظ ثبات در سوریه/ امیدها برای موفقیت بیشتر شده است

 

 

روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در بیانیه مشترکی بر عزم خود برای افزایش تلاش‌ها در راستای جلوگیری از درگیری‌ها در سوریه و حفظ جان غیرنظامیان در «مناطق کاهش تنش» تاکید کردند.
به نقل از یورونیوز، بیانیه مشترک سران سه کشور پس از نشست آن‌ها در انقره، پایتخت ترکیه منتشر شد.
سه کشور در این بیانیه همچنین بر اهمیت زمینه‌سازی برای بازگشت آوارگان و پناهندگان سوریه به کشورشان پافشاری کردند.
مسکو، تهران و انقره همچنین اعلام کردند به همکاری خود برای «بازگرداندن صلح و ثبات» به سوریه ادامه خواهند داد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و حسن روحانی رییس جمهوری ایران از همکاری انقره با مسکو برای ساخت بیمارستانی در «تل ابیض» برای افرادی که از غوطه شرقی می‌گریزند، خبر داد
به گفته رجب طیب اردوغان، امیدها برای «موفقیت» در سوریه بیشتر شده است.
از سوی دیگر، صدا و سیمای ایران گزارش داده است که حسن روحانی در اجلاس انقره با روسای جمهور ترکیه و روسیه بر لزوم انتقال کنترول منطقه عفرین به ارتش سوریه تاکید کرده است.
بنا به این گزارش، حسن روحانی گفته است:« تحولات عفرین تنها در حالتی می‌تواند مفید باشد که تمامیت ارضی سوریه را نقض نکند. کنترول این مناطق باید به ارتش سوریه سپرده شود.»
در همین حال، ولادیمیر پوتین در مورد گروه داعش گفت:« به وضوح با وجود شرایط نظامی این گروه تروریستی ظرفیت بالقوه و چشمگیر خود را حفظ کرده است. آن‌ها دارای قابلیت تغییر سریع روش‌های خود هستند و می‌توانند در سایرکشورها و مناطق جهان حملاتی را ترتیب دهند.»
رهبران سه کشور پیش از این در برج قوس سال گذشته خورشیدی، ضمن دیدار با یکدیگر در شهر سوچی روسیه، در مورد تحولات سوریه تبادل نظر کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا