آخرین اخباراسلایدشومنطقه

نشست بریکس؛ برای اولین‌بار از‌ گروهای تروریستی مستقر در پاکستان نام برد


کشورهای عضو «بریکس» برای نخستین‌بار نام گروهای تروریستی مستقر در پاکستان مانند لشکر طیبه، جیش محمد و شبکه حقانی را فاش کرده و به شدت عمل‌های تروریستی این گروه‌ها را محکوم کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از «ان دی تی وی»(NDTV)، کشورهای عضو بریکس در نهمین نشست خود، روز گذشته در شهر«ژیامن» کشور چین،‌ به شدت حملات تروریستی را که منجر به مرگ افغان‌های بی‌گناه می‌شود محکوم کرده و نسبت به اوضاع امنیتی در منطقه و خشونت‌های که از جانب گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد، ابراز نگرانی کرد.
در اعلامیه بریکس آمده است:« ما به شدت حملات تروریستی را که منجر به کشته شدن افغان‌های بی‌گناه میشود، محکوم می‌کنیم. ما در این زمینه(وضعیت امنیتی در منطقه و اعمال خشونت‌های که از طرف گروهای تروریستی طالبان، داعش، القاعده و اعضای وابسته به این گروه‌ها به شمول جنبش اسلامی ترکستان شرقی، جنبش اسلامی ازبکستان، شبکه حقانی، لشکر طیبه، جیش محمد، تی تی پی و حزب التحریر)، ابراز نگرانی می‌کنیم.»
کشورهای عضو بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی می‌شود که به منظور بررسی اوضاع منطقه و بحث روی مسایل مهم جهانی نشستی را برگزار می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا