آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نشست ترویکای گسترش یافته احتمالاً در کابل برگزار می‎شود

خبرگزاری دید: نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که کشورهای عضو ترویکای گسترده در حال هماهنگ کردن تاریخ نشست بعدی ترویکا در کابل هستند.


به نقل از تاس، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان به تازگی گفته است که کشورهای شرکت‌کننده در ترویکای گسترده در مورد افغانستان (روسیه، ایالات متحده امریکا، چین و پاکستان) اکنون در حال هماهنگ کردن تاریخ دور بعدی مذاکرات برنامه‌ریزی‌شده قبل از پایان ماه فبروری در کابل هستند.
کابلوف گفته است: در حال حاضر، ما در حال هماهنگ کردن تاریخ دور بعدی مذاکرات با شرکای خود در ترویکای گسترده هستیم که تا پایان ماه فبروری در کابل برگزار خواهد شد.
این دیپلمات روس خاطرنشان کرده است که طرف روس توجه ترویکای گسترده را بر «تکمیل روند صلح میان‌افغانی و همچنین مشارکت جامعه بین‌المللی در بازسازی فراگیر پسا-جنگ این کشور» متمرکز کرده است.
وی افزوده است: البته، باید به جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه به خاطر تلاش‌های مربوطه به ویژه در زمینه ارایه کمک‌های بشردوستانه و رفع توقیف برخی دارایی‌های مالی، حق آنها داده شود. این واقعیت که اقدامات بشردوستانه در حال انجام است، نشان می‌دهد که اعتماد به حاکمان فعلی روند رو به رشد دارد.
کابلوف اشاره کرده است که طا-لبان تمام سکان‌های حکومت‌داری را به دست گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا