آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

نشست تهران؛

خلاف ایران و روسیه، چین بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید نکرد

وزیر خارجه چین با تاکید بر بهبود اوضاع در افغانستان می‌گوید که این کشور سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان را میزبانی می‌کند. پکن اما بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان هیچ اشاره نکرد.


به نقل از ایرنا، وانگ یی این سخنان را امروز چهارشنبه(۵ عقرب) در سخنرانی مجازی خود در دومین نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان به اضافه روسیه در تهران بیان کرد.
وزیر خارجه چین افزود: «معتقدیم که دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در زمان خوبی برگزار شده ‌است و این باعث می‌شود که کانال‌های دیپلماتیک ایجاد شده بین ما در این زمینه تقویت شود».
او اضافه کرد که تاکنون در این اجلاس در مسیر خوبی حرکت کرده‌ایم و امیدواریم که همگی بتوانیم به تحقق صلح و آرامش در افغانستان کمک کنیم.
وانگ یی گفت که چین در موضوع افغانستان با نمایندگان کشورهای مختلف رایزنی کرده و در کابل نیز رایزنی‌هایی را در این زمینه به پیش برده است.
به گفته او، چین همکاری‌های خود را با کشورهای مختلف درباره موضوع افغانستان ادامه می‌دهد تا وضعیت در این کشور بهبود یابد و مردم افغانستان بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.
وزیر خارجه چین در سخنانش از آمادگی کشورش برای برگزاری دور سوم نشست همسایه‌های افغانستان خبر داد و گفت که این کار در زمان مناسب صورت خواهد گرفت.
وانگ یی در دو روز گذشته در دوحه سرگرم گفت‌وگو با طالبان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا