آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نشست دهلی‌نو در باره افغانستان، ۱۹ عقرب برگزار می‌شود

خبرگزاری دید: برخی منابع اعلام کرده‌اند که نشست امنیتی در باره افغانستان از سوی هند، به تاریخ ۱۹ عقرب برگزاری می‌شود. تاکنون، پاکستان دعوت به این نشست را رد کرده، اما روسیه و ایران از آمادگی برای اشتراک در آن خبرداده‌اند.


رسانه‌های هندی به نقل از برخی منابع آگاه اطلاع دادند که «دهلی نو» در تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ عقرب) میزبان گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای درباره افغانستان خواهد بود.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که نشست هند درباره افغانستان قرار است در سطح مشاوران امنیت ملی (NSA) به ریاست «آجیت دووال» مشاور امنیت ملی هندوستان برگزار شود.
مشاوران امنیت ملی روسیه، ایران، چین، پاکستان، تاجیکستان و ازبیکستان رسماً به نشست هند درباره افغانستان دعوت شده‌اند.
بنا بر گفته منابع آگاه، دعوت هند برای نشست امنیتی افغانستان با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است و چندین کشور از جمله روسیه و ایران، حضور خود در این نشست را تأیید کرده‌اند.
طبق این گزارش، حضور در نشست امنیتی افغانستان نه تنها برای همسایگان نزدیک به افغانستان آزاد است بلکه برای کشورهای آسیای مرکزی نیز آزاد می‌باشد.
بنا بر گفته مقام‌های آگاه، استقبال گسترده از میزبانی هند برای دور بعدی نشست افغانستان، نشانه‌ای از اهمیت هند در تلاش‌های منطقه‌ای برای ارتقای صلح و امنیت افغانستان است.
با این حال، آن طور که در این گزارش آمده است، پاکستان دعوت هند برای حضور در نشست منطقه‌ای درباره امنیت افغانستان را رد کرده است.
دولت هند در این خصوص اعلام کرد: «تصمیم پاکستان تأسف‌برانگیز است اما دور از انتظار نبود. این نشان دهنده نگرش این کشور در قبال افغانستان به عنوان یک کشور تحت حمایت است. پاکستان پیش از این هرگز در نشست‌های این مدلی حضور پیدا نکرده‌ است. حملات رسانه‌ای این کشور به هند تلاشی ناموفق برای منحرف کردن توجه از نقش شنیع این کشور در افغانستان است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا