آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

وزارت خارجه:

نشست روسیه و ترکیه بدیل روند دوحه نیست

وزارت امور خارجه کشور با استقبال از برگزاری نشست‌های صلح به میزبانی روسیه و ترکیه اعلام کرده است که این دو نشست در ادامه و متمم پروسه قطر بوده و جایگزین آن نمی‌باشد.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز دوشنبه (۲۶ حوت) با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به نشست صلح افغانستان در مسکو و استانبول، از تلاش‌ها و حمایت‌های کشورهای منطقه قدردانی کرده است.
در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که ما از تلاش‌ها و حمایت‌های صادقانه کشورهای همسایه و منطقه در راستای تأمین صلح در افغانستان صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم و بر اهمیت ادامهٔ این تلاش‌ها و همکاری‌ها تأکید می‌ورزیم.
وزارت امور خارجه اذعان می‌دارد که برگزاری مذاکرات صلح افغانستان در فدراتیف روسیه و جمهوری ترکیه در ادامه و متمم پروسهٔ قطر بوده، ‌جایگزین آن‌ نمی‌باشد.
به نقل از اعلامیه: هیئت مذاکراتی دولت جمهوری اسلامی افغانستان با هیئت طالبان در قطر در حال مذاکره است و این مذاکرات در آینده نیز ادامه خواهد یافت.
اعلامیه افزوده است که افغانستان از تلاش‌های صادقانهٔ دولت قطر در راستای تأمین صلح در افغانستان به ‌ویژه میزبانی مذاکرات صلح میان هیئت‌های افغانستان و طالبان ابراز امتنان و قدردانی نموده، امیدوار است این تلاش‌های مشترک ما را به نتیجهٔ مطلوب برساند.
نشست مسکو قرار است به تاریخ ۲۸ حوت با اشتراک جانب افغانستان و طالبان و همچنان امریکا، روسیه، چین، پاکستان و ایران برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا