آخرین اخبارافغانستانسیاست

نشست شورای رهبری جمعیت اسلامی؛ شاهد برگزاری کنگره خواهیم بود؟

امروز دوشنبه ( ۱۶ ثور) نشست شورای رهبری جمعیت اسلامی با حضور معاونان، رییس شورای اجرایی آن و اعضای رهبری این حزب در منزل احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی برگزار شد.



امروز دوشنبه ( ۱۶ ثور) نشست شورای رهبری جمعیت اسلامی با حضور معاونان، رییس شورای اجرایی آن و اعضای رهبری این حزب در منزل احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از صفحه عطامحمد نور، در این نشست روی مسال جاری کشور، انتخابات ریاست جمهوری، پروسه صلح؛ آوردن اصلاحات در حزب و فعال کردن تشکیلات حزبی از طریق برگزاری کنگره، بحث و رایزنی صورت گرفته است.
شورای رهبری جمعیت اسلامی در حالی روی فعال شدن کنگره تاکید می‏کند که به تاز‏گی عطامحمد نور در صحبت با یک رسانه گفت، اگر کنگره جمعیت به آقای صلاح‏الدین ربانی رای بدهد، در انتخابات پیش‏رو از نامزدی داکتر عبدالله حمایت می‏کند.
پس از ترور استاد ربانی در سال ۱۳۹۰خورشیدی، شورای رهبری جمعیت اسلامی فرزند استاد ربانی، صلاح‏الدین ربانی را به عنوان رییس جمعیت اسلامی بدون برگزاری یک انتخابات درون حزبی انتصاب کردند.
دست کم سال پیش، اعضای ارشد جمعیت اسلامی به شمول عطامحمد نور اعلام کردند که داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت دیگر نمی‏تواند از جمعیت اسلامی و متحدانش در حکومت نمایندگی نماید.
داکتر عبدالله به شمول انتخابات ریاست جمهوری سال۱۳۹۳ دو دور دیگر نامزد جمعیت اسلامی در انتخابات بوده.
در انتخابات ریاست جمهوری دور جدید که قرار است در ششم ماه میزان برگزار شود. داکتر عبدالله نامزد جمعیت اسلامی است و دسته انتخاباتی « ثبات و همگرایی» داخل بازی‏های انتخاباتی خواهد شد.
عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت و محمد یونس قانونی عضو دسته انتخاباتی« صلح و اعتدال» به نامزدی محمد حنیف اتمر هستند.
پس از این‏که صلاح‏الدین ربانی رییس انتصابی جمعیت اسلامی اعلام کرد که داکتر عبدالله نامزد این جریان سیاسی در انتخابات است، آقای نور بارها اعلام کرده است که آقای عبدالله اصلاً عضو جمعیت نیست.
اکنون دیده می‌شود که شورای رهبری جمعیت اسلامی در پی برگزاری کنگره است و احتمال می‌رود با برگزاری کنگره از یک سو جهت‌گیری های آتی حزب توحید خواهد شد و از جانب دیگر به سیستم ارثی رهبری در حزب نقطه پایان گذاشته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا