آخرین اخبارافغانستانسیاست

نشست «قلب آسیا-روند استانبول» در دوشنبه برگزار می‌شود

نهمین دور کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا – روند استانبول با حضور روسای جمهور افغانستان و تاجیکستان قرار است در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شود.


به گزارش خبرگزاری دید، سفرای کشورهای عضو و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی حامی قلب آسیا-روند استانبول برای آمادگی نهمین دور نشست این روند در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عضو که قرار است به تاریخ ۱۰ حمل ۱۴۰۰ خورشیدی در تاجیکستان برگزار شود، روز گذشته در نشستی در کابل رایزنی کردند.
میرویس ناب معین سیاسی وزارت امور خارجه در دو نشست جداگانه که در وزارت خارجه برگزار شد با تأکید بر اهمیت برگزاری نهمین کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا- روند استانبول، پیرامون آخرین آمادگی‌ها برای برگزاری این نشست که قرار است با حضور محمد اشرف غنی و امام علی رحمان روسای جمهور افغانستان و تاجیکستان و وزرای امور خارجه کشورهای عضو در دوشنبه برگزار شود، معلومات داد.
نمایندگان سازمان‌ها و کشورهای حامی این روند نیز به طور مجازی در این نشست اشتراک خواهند کرد.
وزارت خارجه در اعلامیه‌ای گفت: اشتراک کنندگان دیدگاه‌ها و نظریات شان را پیرامون اعلامیه نهمین کنفرانس قلب آسیا – روند استانبول به ریاست جلسه شریک ساخته، از حمایت، اشتراک و حضور مؤثر کشورها و سازمان‌های مربوطه شان در این کنفرانس، اطمینان دادند.
گفتنی است که نخستین نشست روند استانبول در سال ۲۰۱۱ در استانبول برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا