آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستمنطقه

نشست مسکو؛ اسلام‌آباد بر حل سیاسی جنگ افغانستان تاکید کرد

پس از برگزاری نشست صلح مسکو در روسیه، وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای از تلاش‌های روسیه در راستای برقراری صلح در افغانستان حمایت کرد.


پس از برگزاری نشست صلح مسکو در روسیه، وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای از تلاش‌های روسیه در راستای برقراری صلح در افغانستان حمایت کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای ضمن حمایت از تلاش‌های روسیه در راستای برقراری امنیت در افغانستان، گفت که مسئله افغانستان تنها از طریق سیاسی قابل حل است.
وی افزود که همه طرف‌های شرکت کننده در این نشست باید ضمن در نظر گرفتن منافع کشورهای همسایه افغانستان، از موضع سخت خود کناره‌گیری کرده و انعطاف بیشتری در این زمینه به خرج دهند.
لازم به ذکر است که گفت‌وگوهای صلح چند جانبه افغانستان روز گذشته در مسکو با مشارکت نمایندگانی از گروه طالبان و شورای عالی صلح افغانستان برگزار شد. این نخستین باری است که هیئتی از نمایندگان طالبان در نشست صلح مسکو شرکت می‌کند.
دولت افغانستان در این نشست حضور رسمی نداشت و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل در این نشست شرکت داشت.
دولت افغانستان همواره تاکید داشته که روند مذاکرات صلح با طالبان باید به رهبری افغان‌ها و با مالکیت افغان‌ها انجام شود و به همین دلیل در نشست مسکو حضور رسمی نداشت.
این مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، دور دوم سفرهای خود را به منطقه آغاز کرده و در تلاش است تا به مذاکرات صلح افغانستان با ابتکار امریکا جان تازه ببخشد.
گروه طالبان یک ماه پیش تایید کرد که نمایندگان این گروه با خلیلزاد در قطر گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا