آخرین اخبارسیاستمنطقه

نشست همسایگان افغانستان؛ وزیر خارجه چین بر آزادی منابع مالی مسدود شده تاکید کرد

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه چین در نشست همسایگان افغانستان بر آزادی منابع مالی این کشور ه از سوی امریکا مسدود شده تاکید کرد.

نشست همسایگان افغانستان

 

وانگ یی وزیر خارجه چین امروز پنجشنبه(۱۱ حمل) در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تونشی چین بر مقابله با گروه‌های تروریستی در افغانستان تأکید کرد و افزود: امریکا منابعی را که از افغانستان دزدیده باید برگرداند.
وی با بیان اینکه چین از دولت موقت در افغانستان حمایت می‌کند، گفت: باید با همه گروه‌های تروریستی در افغانستان از جمله داعش مقابله شود. افغانستان پناهگاه امنی برای تروریست‌ها نیست.
وزیر خارجه چین افزود: باید از استندردهای دوگانه دوری کنیم و کشورهای همسایه افغانستان می‌توانند در زمینه مدیریت مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با هم کار کنند.
وانگ یی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان ملل باید نقش خود را ایفا کند و ناتو و امریکا به مسئولیت‌های خود عمل کنند و دولت موقت افغانستان در مسئله مواد مخدر و چین می‌خواهد به کشاورزان افغان کمک کند تا منبع جایگزینی برای کشت داشته باشند.
وانگ یی افزود، چین از همبستگی بین مردم افغانستان حمایت می‌کند و باید پیشنهادات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و از همدیگر حمایت کنیم. چین می‌خواهد از این جلسه استفاده کند که به اجماع بیشتری در خصوص افغانستان برسیم که آینده روشنی داشته باشد.
وزیر خارجه چین همچنین عنوان کرد: ازبکستان اعلام کرد که میزبان چهارمین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان باشد. چین پیشنهاد می‌کند از طریق نمایندگان ویژه خود به رایزنی‌ها درباره افغانستان ادامه دهیم و میکانیزم سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و بشردوستانه و امنیتی داشته باشیم تا نتایجمان محقق شود. دولت موقت افغانستان باید آشتی ملی را افزایش دهد. ما نگرانی خود را به خاطر فعالیت‌های تروریستی از جمله داعش در افغانستان اعلام کردیم و باید با این گروه‌ها مقابله شود. ما مخالف تحریم هستیم و کشورهای غربی و امریکا باید به مسئولیت اصلی خود در زمینه بازسازی واقف باشند و دارایی‌ها را به مردم افغانستان برگردانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا