آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌ شانگهای فردا در ازبیکستان دایر می‌شود

خبرگزاری دید: نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای به ریاست ازبیکستان قرار است فردا در این کشور به مدت دو روز برگزار گردد.

نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌ شانگهای فردا در ازبیکستان دایر می‌شود

این نشست ماهیت مقدماتی دارد و در آن وضعیت افغانستان نیز به بحث و بررسی گرفته خواهد شد.
بر بنیاد گزارش‌ها، همه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مورد امنیت غذایی، ثبات و صلح منطقه‌ای و همچنین کاهش فقر تبادل نظر خواهند کرد.
همچنین طرحی برای حذف موانع تجاری، توسعه تجارت درون‌منطقه‌ای و دیجیتالی کردن روندهای گمرکی نیز در این نشست بررسی می‌شود.
وزارت امور خارجه هند امروز چهارشنبه(۵ اسد) در بیانیه‌ای گفته است که اس. جی‌شنکر وزیر امور خارجه این کشور در این نشست اشتراک خواهد کرد.
در بیانیه این وزارت آمده است که این نشست در مورد آمادگی‌ها برای نشست آتی شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت‌وگو می‌کنند؛ نشست این شورا قرار است به تاریخ ۱۵-۱۶ سپتمبر در سمرقند برگزار گردد.
جی‌شنکر که به دعوت ولادیمیر نوروف سرپرست وزارت امور خارجه ازبیکستان به این کشور سفر کرده است، احتمالاً در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای با وانگ یی همتای چینی خود نیز دیدار خواهد کرد.
گفته می‌شود که هدف اصلی این نشست تنظیم اقدامات و پیشنهادات به تعاملات جامعه جهانی در مسایل ارایه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسا-جنگ افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم کثیرالقومی افغانستان و تمام جهان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا