آخرین اخبارجهانسیاست

نشست گروه-۷؛ ۶۰۰ میلیارد دالر علیه ابتکار «کمربند و جاده» چین بسیج می‌شود

خبرگزاری دید: رهبران هفت اقتصاد برتر جهان برای مقابله با ابتکار چند تریلیون دالری چین، ۶۰۰ میلیارد دالر را بسیج خواهند کرد.

نشست گروه-۷؛ ۶۰۰ میلیارد دالر علیه ابتکار «کمربند و جاده» چین بسیج می‌شود

رهبران گروه-۷ روز گذشته در نشستی در مونیخ آلمان گفته‌اند که ۶۰۰ میلیارد دالر را در پنج سال آینده برای مقابله با پروژهٔ زیربنایی چین موسوم به «یک کمربند و جاده» بسیج خواهند کرد.
شی جین پینگ رییس جمهور چین در سال ۲۰۱۳ میلادی، این طرح را راه‌اندازی کرد.
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، و سایر رهبران گروه-۷ در گردهمایی سالانه خود که در قلعهٔ المائو (Schloss Elmau) واقع در جنوب آلمان برگزار شد، پروژهٔ «مشارکت برای زیربنا و سرمایه گذاری جهانی» را دوباره با نام جدید راه‌اندازی کردند.
بایدن گفت که ایالات متحده ۲۰۰ میلیارد دالر کمک‌های مالی، بودجه فدرال و سرمایه‌گذاری خصوصی را طی پنج سال آینده بسیج خواهد کرد.
وی افزود که هدف از این اقدام،‌ حمایت از پروژه‌ها در کشورهای با درآمد کم و متوسط با تغییرات آب و هوا، بهبود سلامت جهانی، برابری جنسیتی و ساخت زیربنا‌های دیجیتالی است.
بایدن گفته است:‌ می‌خواهم واضح بگویم. این کمک و خیرات نیست. سرمایه‌گذاری است که برای همه بازدهی خواهد داشت.


رییس جمهور ایالات متحده افزود که این پول به کشور های کم درآمد و متوسط اجازه خواهد داد «تا مزایای مشارکت با دموکراسی‌ها را ببینند».
اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفته است که کشور‌های اروپایی طی پنج سال آینده ۳۰۰ میلیارد یورو را بسیج خواهد کرد تا بدیل پایداری در مقابله با طرح کمربند و جاده چین باشد.
نشست گروه-۷ همزمان با اعتراض هزاران نفر در مونیخ آلمان آغاز شد. معترضان به خاطر بلندرفتن قیمت‌های جهانی انرژی و مواد خوراکی خواهان لغو این اجلاس شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا