آخرین اخبارافغانستان

نصاب تحصیلی افغانستان معیاری نیست


وزارت تحصیلات عالی می‌‏گوید، نصاب تحصیلی کنونی پاسخ‏گوی نیاز دانشجویان نیست و درسال آینده این نصاب در دانشگاه‌های کشور تدریس نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت تحصیلات عالی به منظور معیاری سازی و به‎روز سازی نصاب تحصیلی کشور اجماع ملی-علمی را برگزار کرده است.
عبدالطیف روشان سرپرست وزارت تحصیلات عالی با انتقاد از نصاب کنونی می‏گوید، تا سال آینده یک نصاب معیاری که پاسخ‎گوی نیازمندی دانشجویان باشد، نهایی خواهد شد.
وی افزود:« ما می‌خواهیم که پوهنتون‌ها را در قبال فعالیت‌های علمی‌شان مسئول بسازیم؛ رشته‌های جدید افزوده می‌شود، محصولات علمی ما باید به فهم جوانان بیافزاید، ساختار پوهنزی‌ها بازنگری می‌شود و توجه بیشتر به کیفیت خواهد شد، نه کمیت.»
بر اساس اظهارات آقای روشان، در نصاب جدید استادان، دانشجویان، نمایندگان جامعه مدنی، نمایندگان سازمان‏های خارجی در افغانستان و افراد متخصص کارمی‏کنند.
وزارت تحصیلات عالی کشور در حالی از نصاب جدید در کشور خبرمی‏دهد که دانشجویان در دانشگاه‏های خصوصی و دولتی، همواره از عدم به‎روز بودن مواد آموزش شاکی بوده‎اند.
براساس اطلاعات وزارت تحصیلات عالی، در حال حاضر ۳۲ موسسه تحصیلی دولتی و ۱۳۰ نهاد خصوصی در افغانستان فعالیت دارند.‏
پیش ازاین نیز ریاست‏جمهوری با انتقاد از نصاب تعلیمی و تحصیلی در کشور، گفته بود که به بزودی یک تیم متخصص روی نصاب جدید کار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا