آخرین اخبارافغانستانسینمافرهنگ و دانش

رییس دانشگاه کابل:

نصاب تحصیلی دانشگاه کابل تجدید می‌شود

حمیدالله فاروقی رییس دانشگاه کابل

حمیدالله فاروقی رییس دانشگاه کابل که بعداز ظهر امروز سه شنبه در افتتاح سومین جشنواره فلم کوتاه دانشجویی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه صحبت می‌کرد، گفت: دانشگاه کابل در آینده نزدیک تمام نصاب تحصیلی خویش را تجدید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، سومین جشنواره فلم کوتاه دانشجویی، دانشجویان هنرهای زبیا دانشگاه کابل ازسوی دانشکده هنرها دراین دانشگاه افتتاح شد.
دراین جشنواره حدود ۱۸ فلم کوتاه ازساخته‌های دانشجویان دانشکده هنرها به نمایش گذاشته می‌شود که بعد ازدیدن و بررسی برای دو فلم جایزه نیز درنظر گرفته شده است.
حمیدالله فاروقی رییس دانشگاه کابل هنگام افتتاح این جشنواره گفت: امروز دانشگاه کابل با تمام محدویت‌هایی که دارد بازهم دانشجویان ما دستاوردهای خوبی دارند.
آقای فاروقی می‌گوید: ریاست دانشگاه کابل هرآنچه را که درتوان دارد برای رشد فرهنگ و استعدادهای دانشجویان به خرج خواهد داد.
رییس دانشگاه گفت: افتخار می‌کنم که امروز آرزوهای اساتید و دانشجویان هنرهای زیبای این دانشگاه به ثمر نشسته و دستاوردهای خوبی در رشد فلم و سینما داریم.
دانشگاه کابل یکی از دانشگاه های بدون دستاورد علمی در جامعه علم و دانش جهان شناخته می‌شود که اکثر جوانان از نصاب کهنه آن شکایت دارند.
حمیدالله فاروقی رئیس دانشگاه کابل می‌گوید: این دانشگاه آخرین قدم‌های اصلاح نصاب تحصیلی خویش را بر می‌دارد.
آقای فاروقی افزود: حدود ۹۶ دیپارتمنت این دانشگاه آماده است که تمام نصاب تحصیلی خویش را تجدید نظرکند.
همزمان با افتتاح سومین جشنواره فلم کوتاه دانشجویی، تالار نوساخته دانشکده هنرهای زیبا به نام عنایت‌الله شهرانی یکی از اساتید پیشین دانشکاه کابل نامگذاری شد.
نعمت‌الله شهرانی برادر عنایت‌الله شهرانی که در نامگذاری این تالار و افتتاح جشنواره شرکت کرده است، می‌گوید: امروز مسئولین دانشگاه کابل طلسم شکنی کرده است که یکی از تالارهای علم و دانش را به نام عنایت‌الله نامگذاری کرده است.

نعمت الله شهرانی

شهرانی فرهنگ و هنر را ازجمله لوازم جوامع بشری خوانده گفت: افغانستان قبلاً در عرصه هنر خیلی مشکلات داشت که الحمدالله امروز خیلی از این مشکلات با تلاش جوانان ما حل شده است.
وی خطاب به دانشجویان افغانستانی درهرکجایی که هستند گفت: دوران دانشجویی بهترین دوره است از آن استفاده خوبی کنید، حتی از دروازه و دیواردانشگاه‌های تان یاد بگیرید که این فرصت دیگر به دست نمی‌آید.
محمد رقیب فیاض- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا