آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاستمنطقه

نصرالله: ترامپ تمام معاهدات بین‌المللی را در مورد فلسطین از بین برد

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی که در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل ایراد کرد، گفت که ترامپ تمام معاهدات بین‌المللی را که در مورد مسئله صلح فلسطین وجود داشت از بین برد.
آقای نصرالله افزود:« اعلامیه انگلیسی بالفور که سرزمین فلسطین را به صهیونیست‌ها بخشید پس از ۱۰۰ سال دوباره در حال تکرار شدن است.»
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نصرالله کنایتاً عربستان سعودی را نشانه گرفته و گفت که در جهان عرب برخی وجود دارند که معتقدند زیاد نباید به مسئله صهیونیسم و اشغال سرزمین مسلمانان و نقض قوانین ‎بین‎المللی اهمیت داد.
به آقای نصرالله اضافه کرد:« تمام روند سازش و معاهدات بین‎المللی دیروز، با اعلام پایتختی قدس از سوی ترامپ از بین رفت.»
او با اشاره به تندروی‎های ترامپ گفت: ترامپ نشان داد برای متحدان خود و قوانین بین‌المللی هم احترامی قائل نیست. گویا جهان با قانون جنگل اداره می‌شود و مسئول آن هم مردی است که در کاخ سفید نشسته است.
او می‎گوید که اکنون اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در معرض خطر بزرگی قرار گرفته‎اند.
آقای نصرالله نسبت به اقدامات بعدی ترامپ و حکومت اسراییل هشدار داده، گفت که هرچند رهبران جهان در برابر ترامپ موضع مخالف گرفتند، ولی آن‎ها کاری برای فلسطینیان نخواهند کرد.
گفتنی است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا روز گذشته بیت‎المقدس را پایتخت اسراییل شناخت و دستور انتقال سفارت امریکا را از شهر « تل‎ابیب» به این شهر داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا