آخرین اخبارافغانستانسیاست

نصیر احمد فایق: توطئه اتمر برای تغییر نمایندگی افغانستان در ملل متحد خنثی شد

خبرگزاری دید: سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، می‌گوید که نامه محمد حنیف اتمر وزیر پیشین وزارت خارجه که ولی نعیمی را به عنوان سرپرست نمایندگی کشور معرفی کرده بود، مورد قبول سازمان ملل قرار نگرفته است.

نصیر احمد فائق
نصیر احمد فایق سه‌شنبه‌ شب (۲۶ دلو) در رشته توییتی نوشته است: «به آگاهی شما برسانم که تلاش‌ها و توطیه‌های اخیر که به خاطر تغییر رهبری نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد جهت خاموش ساختن صدای حق و عدالت و مبارزه با فساد صورت گرفت، خنثی شد».
فایق افزوده است که مانند سابق مسئولیت سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان را با تمام دشواری‌ها و چالش‌های آن ادامه می‌دهد و در حمایت از مردم بر اساس منافع ملی و تلاش برای بیرون شدن از بحران کار خواهد کرد.
کرسی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در چند روز گذشته به یک موضوع جنجالی و خبرساز تبدیل شده بود.
اطلاعیه‌ای در صفحه توییتری نمایند‌گی دایم افغانستان در سازمان ملل متحد نشر شد که در آن گفته شده بود که ولی نعیمی به عنوان سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در این سازمان مأموریت گرفته است.
نصیر احمد فایق که چند روز پیش از «یک سلسله تلاش‌ها و دسیسه‌ها از سوی مقام‌های پیشین در تبانی با عمال آن‌ها» علیه خودش سخن گفته بود، این خبر را کذب خوانده بود.
پس از سقوط دولت پیشین، امیر خان متقی وزیر امور خارجه طا-لبان، نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت و سهیل شاهین را به عنوان نماینده دایمی افغانستان در این سازمان معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا