آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نظامیان اسراییلی در افغانستان، داعشیان را انتقال می‌دهند


گزارش‌هایی به نشر رسیده است که نظامیان اسراییلی برای پنهان کردن هویت خویش در افغانستان، از هویت امریکایی استفاده کرده‌اند.

این خبر را یک پایگاه خبری امریکایی فاش کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، پایگاه خبری وترنز تودی در گزارشی اعلام کرد که نظامیان اسراییل از سال ۲۰۰۴ تاکنون، برای آنچه آموزش نیروهای پولیس افغانستان و مبارزه با مواد مخدر خوانده می‌شود، به این کشور اعزام شده‌اند.

این پایگاه خبری در ادامه تصریح کرده است که حقیقت، اما کاملاً متفاوت است و نظامیان اسراییلی برای انجام فعالیت‌های دیگر به افغانستان اعزام شده‌اند.

بنابر گزارش این پایگاه خبری، عملیات علیه ایران و همچنین کمک به تیم‌های عملیاتی سیا و موساد برای انتقال تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان جزء وظایف این نظامیان است.

در این گزارش نوشته شده، منابعی در پایگاه هوایی جلال‌آباد می‌گویند که سازمان‌های جاسوسی موساد و سیا حدود ۱۸ ماه پیش مراکز آموزشی داعش را در افغانستان ایجاد کردند و از طریق پروازهای قراردادی از ترکیه و عراق، تروریست‌ها را به افغانستان منتقل می‌کنند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از حضور نظامیان اسراییلی در افغانستان به نشر رسیده و گفته شده بود که این نظامیان زیر چتر هویت امریکایی به افغانستان آمده‌اند.

در آن گزارش گفته شده بود که شمار نظامیان اسراییلی در افغانستان، نزدیک به ۱۰۰ نفر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا