آخرین اخبارجهانسیاست

نظامیان انگلیسی متهم به کشتار مشکوک غیر نظامیان در افغانستان شدند

خبرگزاری دید: نیروهای ویژه ارتش بریتانیا در زمان ماموریت در افغانستان متهم به کشتار مشکوک زندانیان و غیر نظامیان شده‌اند.

نظامیان انگلیسی متهم به کشتار مشکوک غیر نظامیان در افغانستان شدند

این موضوع را سرویس جهانی بی بی سی در یک گزارش تحقیقی منتشر کرده است.
یافته‌های بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که نیروهای ویژه ارتش بریتانیا «SAS» ممکن است در یک دوره شش‌ماهه ۵۴ نفر را به طور غیرقانونی کشته باشند.
این رسانه گزارش‌های نظامی را به دست آورده که نشان می‌دهد جنرال سر مارک کارلتون اسمیت؛ رییس سابق نیروهای ویژه بریتانیا شواهدی را برای تحقیقات در مورد قتل‌های انجام‌شده در افغانستان ارائه نکرده‌ است.
طبق گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، جنرال مارک کارلتون اسمیت فرمانده سابق نیروهای ویژه بریتانیا از قتل‌های غیرقانونی ادعا شده مطلع شده ‌بود؛ اما مدارکی را به پولیس نظامی سلطنتی منتقل نکرده‌ است.
کارلتون اسمیت که ماه گذشته رئیس ارتش بریتانیا شد، از اظهار نظر درباره‌ این ماجرا خودداری کرده‌است.
این رسانه نوشته‌است که صدها صفحه از گزارش عملیات نیروهای ویژه‌ بریتانیا را تجزیه و تحلیل کرده‌ است که از این جمله گزارش‌ ده‌ها حمله‌ «کشتن یا دستگیری» هم بوده که توسط یک واحد نیروهای SAS در هلمند در سال‌های ۲۰۱۰/۱۱ انجام شده ‌است.
وزارت دفاع بریتانیا در واکنش به این ادعاها گفته‌ است که سربازان این کشور در افغانستان «با شجاعت و به گونه حرفه‌ای خدمت کرده‌اند».
با این حال بی‌بی‌سی گفته‌ است که افرادی از اعضای نیروهای ویژه‌ بریتانیا که در عملیات شرکت داشته، گفته‌اند که شاهد کشتن افراد غیرمسلح توسط مأموران SAS در طول حملات شبانه بوده‌اند.
چندین نفر که با نیروهای ویژه خدمت می‌کردند، گفتند که واحدهای SAS برای به‌دست‌آوردن بیش‌ترین کشته‌ها با یک‌دیگر رقابت می‌کردند.
بی‌بی‌سی نوشته‌است که ایمیل‌های داخلی نشان می‌دهد که افسران در بالاترین سطوح نیروهای ویژه از وجود نگرانی در مورد قتل‌های غیرقانونی احتمالی آگاه بودند؛ اما علی‌رغم الزام قانونی، به پولیس نظامی گزارش نداده‌اند.
وزارت دفاع انگلیس گفته که نمی‌تواند در مورد اتهامات خاص اظهار نظر کند؛ اما امتناع از اظهار نظر نباید به این معنی تلقی شود که این ادعاها صحت دارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا