آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاستگزارش

نظامیان خارجی نمی‌خواهند طالبان در فراه سرکوب شوند

مردم و اعضای شورای ولایتی فراه به حملات هوایی و زمینی نیروهای حمایت قاطع باورمند نیستند و می‌گویند، نظامیان خارجی در این ولایت به هیچ عنوان نمی‌خواهند که طالبان مسلح در ولایت فراه سرکوب شوند.

مردم و اعضای شورای ولایتی فراه به حملات هوایی و زمینی نیروهای حمایت قاطع باورمند نیستند و می‌گویند، نظامیان خارجی در این ولایت به هیچ عنوان نمی‌خواهند که طالبان مسلح در ولایت فراه سرکوب شوند.
شهلا ابوبکر نماینده شورای ولایتی فراه، ضمن تایید این خبر در یک صحبت اختصاصی به خبرگزاری دید گفت که «تنها نیروهای حمایت قاطع برای سه یا چهار روز حملات شان را بالای طالبان آغاز می‌کنند که در این میان چند طالب مسلح کشته می‌شود و این روند هیچ نتیجه مطلوبی را تاکنون به همراه نداشته است».
او می‌گوید، در گذشته‌ها مردم ولایت فراه از عملکرد نیروهای خارجی به منظور نابودی شورشیان طالب باورمند بودند، ولی در حال حاضر این موضوع برعکس شده‌ است.
موصوف بیان می‌دارد، یک سوال پیرامون سرکوبی گروه طالبان در فراه مطرح است که چرا نیروهای حمایت قاطع با امکانات «مدرن و پیشرفته‌» نظامی اعضای این گروه را نابود نمی‌کنند؟
گزارش‌های ضد و نقیض می‌رساند که عملیات طالبان فراه و غرب کشور به حمایت نیروهای حمایت قاطع رهبری می‌شوند و به نام کشورهای همسایه به اتمام می‌رسد.
اینگونه از صحبت‌های خانم ابوبکر مشخص می‌شود که نقش نظامیان خارجی در ولایت فراه تنها سیاهی لشکر است.
همچنین، شاه محمود نعیمی معاون شورای ولایتی فراه گفت:« طی یک سال اخیر ۱۵۰۰ نیروی امنیتی شامل پولیس ملی، ارتش ملی و امنیت ملی در این ولایت به شهادت رسیده‌اند».
او تاکید دارد که قدرت دشمن در تناسب به گذشته در ولایت فراه افزایش یافته است.
از سویی هم، موسی نظری معاون والی فراه می‌گوید: هیئت رهبری جدید فراه از عملکرد نیروهای حمایت قاطع راضی می‌باشد.
به گفته او، همه روزه حملات نظامیان خارجی در ولایت فراه بر قرار است و تاکنون نتیجه خوبی داشته است.
آقای نظری در این زمینه جزئیات بیشتری نداد.
به رغم تماس‌های مکرر، محب‌الله محب سخنگوی فرماندهی پولیس فراه حاضر به صحبت با خبرگزاری دید در این مورد نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا