آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

نظامیان خارجی پس از ماه می از افغانستان خارج نمی‌شوند

چهار مقام سازمان پیمان نظامی ناتو گفته است که نیروهای خارجی فراتر از آنچه در توافق‌نامه امریکا-طالبان تعیین شده است، در افغانستان باقی خواهند ماند.

به نقل از رویترز، چهار مقام ناتو به تازگی گفته‌اند که نظامیان خارجی فراتر از زمان تعیین‌شده در توافق‌نامه امریکا-طالبان در افغانستان باقی خواهند ماند.

یکی از این مقامات گفته است: تا پایان اپریل هیچ خروج کاملی توسط متحدان وجود نخواهد داشت. شرایط (توافق‌نامه) تحقق نیافته است و با دولت جدید ایالات متحده، اصلاحاتی در سیاست ایجاد خواهد شد. به احساس خروج عجولانه که رایج بود، رسیدگی خواهد شد و ما می‌توانیم استراتژی خروج بسیار حساب‌شده‌تری را ببینیم.
این در حالی است که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان تا مرز ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است.
در همین حال، سخنگوی سازمان ناتو گفته است: هیچ متحد ناتو نمی‌خواهد بیش از زمان لازم در افغانستان بماند، اما ما کاملاً روشن بوده‌ایم که حضور ما مبتنی بر شرایط است. متحدان همچنان به ارزیابی وضعیت کلی و مشورت در راه آینده ادامه می‌دهند.
به گفته وی، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نظامی خارجی به شمول امریکایی‌ها در افغانستان حضور دارند. انتظار می‌رود این شمار تا پس از ماه می تقریباً ثابت بماند، اما برنامه‌ای فراتر از آن مشخص نیست.
این در حالی است که طالبان همواره نسبت به عدم خروج نظامیان خارجی تا ماه می هشدار داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا