آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

نظامیان ناتو همزمان با نیروهای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در کنفرانس سالانه امنیتی در ایالت کلورادوی امریکا گفته است که ناتو همزمان با نظامیان امریکایی از افغانستان خارج خواهد شد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در کنفرانس سالانه امنیتی در ایالت کلورادوی امریکا گفته است که ناتو همزمان با نظامیان امریکایی از افغانستان خارج خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دبیرکل ناتو گفت: امریکا و متحدان این کشور صرفاً برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان با طالبان وارد مذاکره نشدند.
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ضمن سخنرانی در کنفرانس سالانه امنیتی در ایالت کلورادوی امریکا که از سوی «انستیتوت آسپن» برگزار شد، گفت: امریکا و متحدان این کشور صرفاً برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان با طالبان وارد مذاکره نشدند.
وی افزوده: ما به طور دائم با «زلمی خلیلزاد» نماینده امریکا در صلح افغانستان در حال مشورت هستیم و من شخصاً بارها با وی در این مورد رایزنی کردم.
استولتنبرگ تاکید کرد: با حضور و حمایت همه اعضای خود به افغانستان رفتیم و در مورد آینده حضور و خروج در این کشور نیز به صورت هماهنگ تصمیم خواهیم گرفت.
دبیر کل ناتو یادآور شد که بیشتر از زمانی که نیاز باشد در افغانستان حضور نخواهیم داشت و در حال حاضر حضور ما در این کشور برای مشاوره و آموزش نظامیان افغان است.
استولتنبرگ ادامه داد: ما به دنبال یک توافق صلح در افغانستان هستیم و به دنبال یک معامله خروج از این کشور نخواهیم بود و این به معنای این است که توافق صلح باعث افزایش امنیت مردم افغانستان و همچنین عدم تبدیل این کشور به مکانی برای تروریزم است.
دبیرکل ناتو با بیان این که ما سال‌ها در افغانستان سرمایه گذاری کردیم، اضافه کرد: این به خود افغانها بستگی دارد که دستاوردهایی را که در این سال‌ها در آنجا حاصل شد، در یک گفت‌وگوی بین‌الافغانی حفظ کنند.
وی در خاتمه یادآور شد: توافق صلح بر حضور ناتو در افغانستان تاثیرگذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا