آخرین اخبارافغانستانسیاست

نظامیان کشور؛ جانبازی در سنگر و قهرمانی در نبرد

شکوهمند- خبرگزاری دید
چند روزی می‌شود که گروه طالبان حملات تروریستی‌اش را در شهرها، روستاها، شاهراه‌ها و ولایات مختلف کشور به گونه بی‌سابقه افزایش داده‌ است. این گروه اما در چند روز گذشته شدیداً بر هلمند تاخته و هم اکنون نیز جنگ در این ولایت جریان دارد. هرچند در چند روز گذشته بیش از ۳۰۰ طالب در نبردها کشته شده، اما نتوانسته شهر لشکرگاه را به سقوط مواجه سازد.

در این نبردهای چند روزه در هلمند، دست کم ۳۰ سرباز کشور نیز جان باخته است. سربازانی که از بهترین پسران این خاک و آب بوده و در راه دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور خاک کشور را با خون خویش رنگین می‌سازند.
جنگ در هلمند و نقاط دیگر کشور این موضوع را به خوبی آشکار می‌سازد که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی ما قهرمانان میدان نبرد و جانبازان طریق دفاع از خاک مهین هستند. این فرزندان شجاع و صادق و سر بکف کشور همواره در سنگرهای داغ جنگ با تروریزم بین‌المللی تا پای جان ایستاده و نگذاشته‌اند که گروه طالبان به عنوان دشمن دژخیم ملت ما طعم پیروزی را بچشد یا لذت خواب را دریابد.
برخی‌ها از تکرار تجربه تلخ سال ۱۳۷۱ خورشیدی یاد کرده و چنین تحلیل می‌کنند که قوای مسلح کشور را خطر فروپاشی تهدید می‌کند. با آن که چنین خطری را باید مد نظر داشت، ولی باید این موضوع را نیز ذهن داشته باشیم که زمانه کنونی تا سال ۱۳۷۱ خورشیدی در ذات و در معنا متفاوت است.
در آن برهه تاریخ معاصر، حاکمیت در دست دولتی بود چپی که افکار عامه را با خود نداشت، بزرگترین حامی‌اش را از دست داده بود و مردم برای ورود مجاهدین به کابل لحظه شماری می‌کردند.
امروز اما، مردم ماهیت گروه طالبان را به خوبی می‌دانند، یک بار در گذشته حکومت آنان را تجربه کرده‌اند و زیر شلاق و میله تفنگ آنان له شده‌اند. امروز ملت در کنار قوای مسلح است. این نیروی عظیم و ملی از سوی ملت حمایت می‌شود. حکومت افغانستان با تمام کمی و کاستی که دارد مورد حمایت مردم است. این ملت اکنون به خوبی می‌داند که فروپاشی قوای مسلح بستگی به هستی کشور دارد و اگر نیروهای مسلح ملی نباشد، جغرافیای کشور نیز معنای خود را از دست خواهد داد.
از جانب دیگر، حامیان بین‌المللی نظام و قوای مسلح نه از درون فروپاشیده‌اند همانند شوروی سابق و نه تعهدات شان را برای حمایت این قوای مشروع ملی افغانستان فراموش کرده‌اند. جهان در پشت نظامیان افغانستان ایستاده است و می‌داند که این نیرو در واقع پیش قراول مبارزه با تررویزم بین‌المللی برای تامین امنیت کره زمین است.
با این همه اما، نیروهای مسلح ملی افغانستان بدون در نظرداشت هر نوع تعلق غیر ملی در خدمت مردم بوده و در شادی و غم هموطنان خویش شریک است. مردم نیز قدر فداکاری و جانبازی فرزندان نظامی خویش را به خوبی دانسته و تا پای جان در حمایت از آنان ایستاد خواهند شد. قوای مسلح افغانستان در قلب هر فرد این میهن جای داشته و این مردم به هیچ قدرت و هیچ طرفی اجازه نخواهد داد که بار دیگر تراژیدی دهه هفتاد را در حیطه قوای مسلح ملی مان تکرار کند. قوای مسلح ملی ما قهرمانان نبردهای خونین و جانبازان دفاع از نوامیس ملی و هستی و سرنوشت این کشور هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا