آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

نظام‌الدین قیصاری بازداشت شد، اما درگیری ادامه دارد

مقامات در وزارت داخله خبر دادند که لحظات پیش نظام‌الدین قیصاری از فرماندهان سابق جنرال دوستم بازداشت شده، ولی درگیری افراد زیر دست او با نیروهای امنیتی هنوز ادامه دارد.

مقامات در وزارت داخله خبر دادند که لحظات پیش نظام‌الدین قیصاری از فرماندهان سابق جنرال دوستم بازداشت شده، ولی درگیری افراد زیر دست او با نیروهای امنیتی هنوز ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، صفحه رسمی مسعود اندرابی سرپرست‌وزیر امور داخله لحظات پیش از بازداشت نظام‌الدین قیصاری خبر دارد: همین اکنون نظام‌الدین قیصاری دستگیر شد!
آقای اندرابی افزوده: نیروهای امنیتی بلخ موفق به دستگیری نظام‌الدین قیصاری شدند، اما زیر دستان قیصاری هنوز هم به جنگ ادامه می‌دهند.
به گفته این پُست آقای اندرابی، در اثر درگیری قیصاری با نیروهای امنیتی تاکنون دو سرباز پولیس زخمی شده است و ۳ فرد از زیر دستان قیصاری کشته شده است.
سرپرست‌وزیر امور داخله همچنان گفته: از همکاری باشندگان بلخ برای دستگیری قومندان قیصاری اظهار سپاس می‌کنیم.
درگیری میان نظام‌الدین قیصاری و نیروهای امنیتی نزدیک نیمه شب گذشته در حالی آغاز شد که خانه او از سوی پولیس بلخ محاصره شده بود. آقای قیصاری متهم به چپاولگری در بلخ و بی‌بندوباری در شهر مزارشریف است و گفته می‌شود که برخی باشندگان آن شهر از او شکایت کرده‌اند.
نیروهای امنیتی بلخ ظهر امروز گفتند که عملیات تا بازداشت آقای قیصاری ادامه می‌یابد و آنان حکم بازداشت او را از سوی نهادهای عدلی و قضایی در دست دارند.
نظام‌الدین قیصاری از فرماندهان خیزش مردمی علیه گروه طالبان در فاریاب بود که نزدیک به یک و نیم سال پیش از سوی امنیت ملی بازداشت و به کابل منتقل شد. او شش ماه در زندان امنیت ملی بود و نزدیک به یک سال قبل پس از تظاهرات چند روزه هواداران جنرال دوستم آزاد و به مزارشریف رفت. او پس از آزادی دوستم را در بازداشت خویش متهم دانست و گفت که انتقامش را از او خواهد گرفت.
نظام‌الدین قیصاری در انتخابات ریاست جمهوری از رحمت‌الله نبیل حمایت کرد و گفته می‌شود که در دو ماه گذشته افرادی را در مزارشریف مسلح ساخت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا