آخرین اخبارفرهنگ و دانش

نقاشی هنرمندان صلح‌طلب بر روی یک دیوار آسیب‌دیده در بلخ

جمعی از هنرمندان جوان، بر روی دیوار کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف، تصاویر صلح‌آمیز، رسم کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، برنامه مذکور از سوی اتحادیه هنرمندان و انجمن فرهنگی داکتر سمیع حامد، راه‌اندازی شده‌است.
محمد صابر نقشبندی، رییس اتحادیه هنرمندان ولایت بلخ، گفت: جوانان هنرمند به‌ مناسبت سال نو خورشیدی و ۸ مارچ روز جهانی زن، طرح‌های نقاشیِ که پیام صلح، همدلی و پرهیز از جنگ و خشونت را دارند به روی دیوار کنسولگری کشور آلمان در مزار شریف رسامی کرده‌اند.
وی گفت: اکثریت طرح‌ها از سوی خود هنرمندان جوان انتخاب شده و روی چگونگی هر طرح چند روز کار صورت گرفته است .
فرخنده سادات، یکی از هنرمندان گفت: چندی قبل دیوار و ساختمان کنسولگری آلمان در یک انفجار به کلی تخریب شده بود؛ ولی آنان با کشیدن تصاویر صلح‌آمیز می‌خواهند ذهنیت‌های منفی را از افکار مردم شهر دور ساخته و آنان را به دوستی و همدلی دعوت کنند .
آدینا غریب، یکی دیگر از نقاشان می‌گوید: آنان با کشیدن این تصاویر پاسخ دندان‌شکن خواهند داد به کسانی که همه‌روزه دست به انتحار و انفجار می‌زنند و سبب کشتار مردم و تخریب آبادی‌ها می‌شوند .
گل بی بی جویا، یکی از بازدید کنندگان می‌گوید: همه‌روزه مردم تصاویری که نشان‌دهنده وحشت و اضطراب بود، در این محل می‌دیدند، ولی اکنون تصاویر زیبا و نقش‌های رنگی جای آنرا گرفته است.
به باور وی، با این‌که این تصاویر نمادین‌اند، ولی در آستانه جشن نوروز می‌توانند تصویر خوبی از مزار شریف، به نمایش گذاشته و ذهنیت مثبتی برای مهمانان به وجود بیاورند .
کنسولگری آلمان در مزار شریف شب ۲۰ عقرب سال روان در اثر انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده به‌طور کلی تخریب شد که در آن رویداد ۸ تن کشته و بیش از ۱۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا